Uithangeuh!!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Uithangeuh!!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Uithangeuh!!!!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 April 2009 | Indonesië, Kuta

Dagboek 2 april 2009 Kuta
Vandaag is de main event dat de volgende delegatie uit NL arriveerd, Rene, Maya, Kardie en John. Hun reis is gelukkig ook spoedig verlopen, en beetje moe en wat bleekjes, dat vinden wij dan weer, en halen we ze op van Den Pasar airport. Maar voordat het zover is, moeten we van het Suzie Cottages verplaatsen naar het Wina, waar Bas 2 jaar terug met Theo, John (ook al?) en Theo (die ook?) al geresideerd hebben. Het is prettig opgeknapt, maar het zit wel vol, dus een drukke bedoening aldaar. Om er te komen moeten we ongeveer een kleine 1,5 km lopen met de rugzakken en alles. Dat hebben we geweten, porietechnisch wordt het een en ander lekker opengezet tijdens het stukje lopen midden op de dag. Daarna met de Wina minivan naar het vliegveld, ge-airkoot. Maar daarna is het ook weer gezellie bijpraten over wat er in NL, hier, en de rest van de wereld gebeurd is. Al sosializend hebben we voor het eten ook weer een leuke. Je stelt je bakplaatpannetje samen uit diverse vleeswaar als rund, kip, varken, lam, sprinkhaan (o nee, die krijgen we pas in Thailand) en bijpassende groenten als paksoi, chinese kool, ui, enzovoorts, een paar lekkere basis sausjes als teriyaki, ketjap of knoflook erover, en hup, op de bakplaat. Noedels of rijst erbij, en klaar is Klara! De verdere avond wordt besteedt om de jetlag van de NL delegation er zo goed mogelijk eruit te werken in de kroeg. Maar dit moet zeker ook gezien worden als een snelle introductie in de voornaamste inkomensbron van Kuta, Bintangs!
Dagboek 3 april 2009 Kuta
We hebben de smaak te pakken, en na een tergend inspannend uitje als het brengen van de was naar de laundry hebben we nog wat grappen als koopjesjagen, kijken waar de wind vandaan komt en een stevige discussie of het nu beter is om onder of boven een laken te slapen. Zee en zwembad worden vergeleken op recreatief gebruik, en we zijn er nog niet uit of Bali Hai nu echt wel een beter bier is dan Bintang. (of zoiets) S ‘avonds weer op het schreeuwpleintje eten, en het happy hour voor semigratis bier (Euro 0,06 per tapje) bij een trendy club meemaken. Sjaimjee en Elco lopen tegen een hotelgenootmeisje uit NL, die ook aant rugzaktrekken is, en leuk wat kan vertellen over haar ervaringen. (Zij blijkt ca. 19 jaar te zijn, al 3 maanden onderweg, dat vonden wij heel erg stoer!)