En nog meer beesjes - Reisverslag uit Delhi, India van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu En nog meer beesjes - Reisverslag uit Delhi, India van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

En nog meer beesjes

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 Februari 2010 | India, Delhi

Dagboek 22 februari 2010 Ramnagar
Vroeg eruit om 4.45, want we moeten op tijd zijn voor de 1e safari die om 6 uur kan gaan beginnen. Omdat we niet onze pasporten hebben meegenomen is er even wat getrut bij het hek, maar uiteindelijk mogen we er toch in. Maar dan moeten wel later de 500 roepie betalen, voor iets, wat ook weer geheel onduidelijk blijft. Aardig koud zo vroeg, en gelukkig is het park de moeite waard. Omdat het dicht begroeid is, kun je wat minder snel wild spotten, in het Bandhavgarh zijn we aardig verwend met makkelijk te zien wild, nu moeten we goed opletten. Maar toch, wilde kippen, langoorapen en makaken, damherten, parkieten en veel pauwen. En natuurlijk veel kleine vogeltjes, zo klein als je duim. Terug naar het resort voor het ontbijt, en om 1 uur worden we voor de 2e shift verwacht. De 500 roepies schijnen al ergens in verwerkt te zijn, dus daar horen we niks meer van. De middag sessie is vanaf 2 uur, en dan rijden we ook het park in. De flora is heel erg mooi, de fauna laat zich wat minder zien. Wel een monitor hagedis, een paar spechten, hertjes, zwijntjes en dergelijk grut, maar helaas geen (wilde) olifanten of tijgers. Misschien is het gewoon zo dat we in het Bandhavgarh ontzettend geluk hebben gehad, maar vandaag geen spectaculaire dieren. Wat niet wil zeggen dat het niet de moeite waard, want dat is het nog steeds. Terug naar het resort, en voor de verandering vanavond eens kip. Zoals de andere 4 weken al het geval is geweest. Of vegetarisch. Of vegetarische kip. Of groente met kip, kip met groente, kip met kip en groente met groente. En combinaties daarvan. Maar het was toch wel weer lekker.

Dagboek 23 februari 2010 Delhi
In de ochtend nog 1 safari, omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen. Een regenbui lijkt de pret een beetje te gaan drukken, net als de oneindige administratieve rompslomp die India eigen is, maar het komt allemaal goed. Door het (korte) buitje ziet het woud er juist weer lekker fris uit, en de papieren blijken binnen niet al te lange tijd gewoon zomaar in orde te zijn. De tijger gaan we ook deze keer niet zien, daar hadden we al niet meer op gerekend, maar een olifant was toch wel leuk geweest. Toch nog wel een paar dieren die zeker ook de moeite zijn; verschillende spechten en een jakhals. Daarnaast nog altijd de hertjes , pauwen, ijsvogels, zwijntjes en apen, en het park dat gewoon ook een heel mooi stukje natuur is. Terug naar Delhi zet onze sjoof weer zijn beste beentje voor, maar we zijn heelhuids aangekomen, wat een heel goed teken is, als je de rijsteil van de gemiddelde Indiër kent, of eigenlijk het gebrek aan stijl, etiquette, verkeersinzicht, logisch nadenken, inschattingsvermogen, gezond verstand, snelheids- en voertuigbeheersing, onbeperkt laadvermogen en nog wat andere zaken zoals de wil om nog verder te willen leven bij andere weggebruikers. In de wijk waar wij ons laatste hotel van dit jaar resideren, zitten niet al te veel wild kampeerders, en lijkt het redelijk rustig. Onze reisoperator ging nog even mee kijken of het hotel allemaal klopte, en als het even mee zit, doen we hem nog een bezoekje voor een positieve recensie van de afgelopen trip.

• 23 Februari 2010 - 12:33

Mirjam:

Vandaag lijkt het ergens op. Een blauwe lucht met een zonnetje! Vogels fluiten en bollen komen uit de grond. Zodra je blij naar buiten stapt slaat de koude wind je terug in je winterdip. Al zin in NL? ;-)

• 23 Februari 2010 - 12:36

• 23 Februari 2010 - 12:36

• 23 Februari 2010 - 17:08

Janneke:

Hallo, hallo

Zo, dacht ik, al 28 reacties in een half uur dat is niet misselijk, maar ze blijken allemaal het zelfde te zijn. Ik hoop niet dat die van mij er ook 28 keer op komt. In ieder geval een heel goeie reis toegewenst en sterkte met het afscheid van jullie vrije rondreisleven.
    Kus Janneke

• 23 Februari 2010 - 19:07

Maya:

Wat zullen jullie het moeilijk gaan krijgen na zulke avonturen. Wie van jullie twee heeft iets met apen?? Jullie begonnen met een aap (orang-oetang) en eindigen met een aap en daar tussen door heb ik ook nog wat apen voorbij zien komen (exclusief Bas en Lies). En ja, Mirjam spant de kroon qua aantal reacties :).XX

• 24 Februari 2010 - 21:14

Truus:

Jullie hebben het zelfs op het eind van de reis er nog maar druk mee met toch nog vanalles te willen zien. En dan dat onderhandelen steeds, zijn jullie dat onderhand niet helemaal zat? Hoe dan ook, het zit er nu echt bijna op en ik wil jullie alvast `n heel goede terugreis wensen en bedanken voor de vele verhaaltjes die jullie met zoveel regelmaat en humor hebben geschreven!!!

Tot snel!!! XXX Truus

• 25 Februari 2010 - 19:22

Rene:

We halen B&L op zondag om 16.35 (LH4698). Daarna is iedereen welkom in de Da Costastr nr 5 voor een hapje en een drankje ter verwelkoming!