Onderweg - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 Maart 2009 | Indonesië, Bandung

Dagboek 22 maart 2009 Jakarta
Hoe vermoeiend en onhandig we de aankomst in Jakarta de eerste keer vonden, hoe aardig we het nu eigenlijk wel vinden. Komt natuurlijk dat we nu niet volledig gejetlagt hier rondlopen, we niet bij elke zonnestraal mogelijk verbranden en dat we nu de waarde van de dingen wat beter kunnen inschatten. Vandaag 3 dingen op het programma: eerst een treinkaartje regelen om in Bandung te komen, naar het Jakarta Histerisch museum en een beetje door de stad ronddarren. Omdat het zondag is, is het een stuk rustiger in de stad, en lopen we naar het Gambir station voor de kaartjes. Vervolgens de taksi naar het museum, dat in het oud historisch gedeelte van Jakarta ligt. Wat erg grappig is om allemaal Nederlandse accenten en details overal te zien opduiken. In het museum blijkt het erg moeilijk te zijn voor de locals om met de oogjes te kijken, maar dat mag de pret niet drukken. Een tweede attractie van het museum blijken wij te zijn, we worden net zo vaak op de foto gezet als het interieur. In hotel Batavia, aan de overkant, drinken we in koloniale stijl een kopje koffie. Per taksi en bajak en een tussenstopje in Jalan Jaksa (3e onderdeel programma) gaan we terug naar het hotel, om het zwembad na een middagdutje te gaan uitnutten, na deze drukke dag.

Dagboek 23 maart 2009 Bandung
‘sOchtends nemen we de taksi naar het station, waar de trein op tijd staat te wachten op ons. Toch nog maken we een foutje, ipv vooraf met de kruier een prijs te maken, (hij sleurde onze spullen zo ongeveer uit onze handen) moeten we helaas een achteraf betaling zonder prijsafspraak doen, en is dan altijd standaard veeeeeels te duur. Hoewel het weer wat sombertjes is, net wel / net niet regen, is de treinrit naar Bandung een attractie op zichzelf. Mooie sawaas en bergen links en rechts. In Bandung, blijkbaar ooit de parel van het oosten, lopen we met de bagage naar hotel Gunter, waar ik vroeger al eens overnacht heb . Allemaal wel ok. We lopen Bandung in, maar in mijn herinnering was het allemaal wel wat frisser en beter onderhouden. De neergang van de stad is wel duidelijk gaande, ook in het hotel zou echt wel wat onderhoud moeten plaats vinden. In de stad wat gegeten, waarbij we eerste rang zaten voor de taptoe van de lokale jeugd. Lisette spiced-up haar eten, maar met een biertje werden de ergste vlammen wel weer gedoofd. Volgende dag vroeg op, de trein naar Yogjakarta gaat om 8 uur, dus vroeg erin!