Het vallen van de kokosnoot..... - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Het vallen van de kokosnoot..... - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Het vallen van de kokosnoot.....

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Maart 2009 | Indonesië, Padang

Dagboek 19 maart 2009 Bungus (bij Padang)
We hebben bij het ontbijt een gesprek met een Catalaan, die van alles en nog wat op deze aardkloot heeft gedaan, waaronder het produceren van 6 kinderen bij verschillende vrouwen, houthandel, in het bezit van 5 paspoorten en nu bezig met het laten bouwen van een 400 ton trailer, van hout. Grappig wat sommige mensen allemaal mee maken in hun leven. Beetje jammer dat het zo ongeveer als een monoloog wordt verteld, maar goed, het had wel wat. We verkassen naar het Bounty strandje bij Bungus, ten zuiden van Padang. De hut, en meer is het eigenlijk ook niet, ligt direct aan het strand. Wij wilden low budget, wij krijgen low budget. Maar het is hier rustig, en er is voor een 2 dagjes wel genoeg te doen. We doen niet zoveel behalve even in zee wandelen, en op de laptop ‘savonds een dvd-tje bekijken. Gelukkig zit er een behoorlijke accu in, want of de stroom valt hier uit, of het water houdt het even voor gezien. De voornaamste bezigheid van deze dag was toch wel het gecontroleerd opbouwen van een juiste bruiningsgraad.

Dagboek 20 maart 2009 Bungus
We hebben met de eigenaar van het hotel afgesproken dat hij ons naar een waterval in de buurt gidst. Om daar te komen wandelen we eerst door de rijstvelden, de sawa’s. Een heel mooi stuk waarbij we over de smalle dijkjes van de velden balanceren, en ons evenwichtsgevoel mooi kunnen ontwikkelen. Het is toevallig die dag een lekker zonnetje en weinig wind, dus na een half uurtje wandelen zijn we net zo doorweekt als de rijst. Om bij de waterval te komen moeten we door een stuk jungle heen, voor ons is het dan een jungle, want voor de menesen hier is dat de normale begroeiing. We klauteren naar verder boven, maar het is de moeite waard. Omdat de waterval niet in de LP staat, is het een onbekende voor de gemiddelde toerist, en dus vrijwel ongerept. Een frisse duik in het water en heerlijk afkoelen. Onze gids, Raul, spreekt heel goed engels en blijkt ook in staat om meer dan alleen ‘Hello mister!’ te produceren. Hij heeft plannen met zijn resort, maar mijn inziens heeft hij nog een hele lange weg te gaan voordat het allemaal tiptop is. Het bleek dat zijn moeder ooit het resort heeft opgezet, het heeft ook in de LP gestaan, maar is eruit gehaald. Zoals het nu er uitziet is dat wel begrijpelijk, de klad zit er net teveel in, achterstallig onderhoud en zo, en dat wij er toch bleven is meer dat wij effe lekker lui waren. Hoe het ooit was laat Raul zien met een paar fotoos van vroeger, en inderdaad, het was een plek waarbij je loom kijkt wanneer er weer een kokosnoot uit een boom gaat vallen. Hij is heel erg enthousiast, maar het tot stand brengen van het hele zaakje… Tijd zal het leren. Voor de avond heeft hij een verrassing voor ons, hij heeft zwaar zin best gedaan op het eten, ik een paar ge-bbq-de visjes, en Lies een (locale versie) kipcorn. Perfecte dag.

• 22 Maart 2009 - 13:15

Janneke:

Volgens mij is jullie tempo heel wat relaxter geworden de laatste weken. Toevallig had ik het er met Mary over op demarkt, dat jullie reistempo erg hoog was en kijk jullie hebben je meteen aangepast. Klinkt onwijs goed en lekker. Houen zo! Liefs Janneke

• 22 Maart 2009 - 15:47

Bea:

Funny stories...

Connexxion mocht willen dat zijn passagiers een bus naar boven duwen, gelukkig hoeft dat hier niet...geen bergen. En geen tijd natuurlijk.

• 22 Maart 2009 - 18:01

Arthur En Lies:

Hoi Bas en Liset,wat een verhalen,is wel leuk om te volgen,ook die foto's van liset in lange jurk en Bas als atleet,mijn naam komt af en toe ook nog voor in het verhaal,jullie kunnen er wel een boek van maken.We kijken weer uit naar het volgende bericht,groetjes en nog veel plezier

• 22 Maart 2009 - 20:38

Ricardo:

Hey,

Leuk om een beetje jullie reisverhalen zo te volgen. Met name de heerlijke nuchtere kijk van Lisette kan ik erg waarderen, hahahaha.

Hier verder weinig updates. Het weer is goed op t moment in Leiden en ik ga dinsdag even gezellig een bakkie doen bij René en Carly om vervolgens met 2 zware dozen vol oude boeken weer richting huiswaarts te gaan Ik had in een soort opwelling 2 extra Billy boekenkasten gekocht, en ja, die moeten natuurlijk wel worden opgevuld).

Veel plezier nog!

BEN JALOERS!!!!

• 24 Maart 2009 - 02:31

Eelco & Joan:

Geachte reizigers
    Ziet er allemaal fantastisch uit! Hugo komt 31 maart 2009 hier op Bali aan, wanneer kunnen we jullie begroeten? Zal voor jullie een kleine cultuur shock worden na Sumatra.
    Veel liefs

• 26 Maart 2009 - 14:41

Zjielll:

Zo Vermeulen,

Het gaat alweer aardig op een standaard strandvakantie lijken!

Zo kennen we je weer, oude vrind.

Straks nog even het plaatselijk prijsniveau van klassieke wagentjes bestuderen en wellicht een aankoop overwegen.

Wie weet kennen we je nog, indien je ooit weer terug mocht komen...

Staan er daar trouwens nog ergens knappe Norton 16 H's ofiets? Die zouden best eens achtergelaten kunnen zijn na alle schermutselingen in het verleden?

Zjielll.

• 27 Maart 2009 - 19:58

Bee:

Laat es wat horen, Bas, als er damdoorbrekingen zijn gesignaleerd in Jakarta dan wil ik wel een teken van leven zien, ja! Want Indonesië is natuurlijk groot maar van hieruit een vlekje op de kaart... waar zitten jullie???

Want ik weet dat je verdomde goed kan zwemmen, maar of je vriendinnetje dat ook kan, I dunno??

alles wel? waarschijnlijk gewoon lui met de billen bloot melk uit een kokosnoot... lalalalalala

liefs