Prettig @)!) oftewel 2010 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Prettig @)!) oftewel 2010 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Prettig @)!) oftewel 2010

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 Januari 2010 | Indonesië, Kuta

Dagboek 30 december 2009 Kuta
We hebben vandaag dingen en dingetjes, zoals een massage voor L, en weinig voor B. Paar boeken scoren, inlezen voor India, andere boeken uitlezen, de rugzakken opleuken met wat landenbadges, de schoenen terug halen van de schoenmaker, kibbelingen eten op de markt (oh nee, dat is in NL), beetje relaxen. Beef rendang voor B en steak voor L.

Dagboek 31 december 2009 Kuta
Een uitstapje met gids in de sawaas bij Ubud, en hij haalt ons op om 7.00. Elien is daar dan al, die wilde wel eens wat anders dan al dat geKuta, en was de vorige dag al heen gegaan. Beetje slaapdronken, want de buren vonden het nodig om rond 2-en nog wat voor de deur te moeten rommelen. Gaan we later nog wel wat aan doen. Maar terug naar Ubud. Het ritje erheen is erg leuk door het Balische land, want we rijden over andere wegen dan de vorige keer. Nog een paar Britten onderweg erbij, en het gezelschap is compleet. De gids heeft veel kennis van de locale rijsttoestanden, en wat ook erg leuk is, 3 slangen gezien, leguanen, wat aparte vogeltjes, en ook nog even door B met de slippers in de koeienstront gestapt bij een boerderijtje. Ondanks dit laatste heugelijke feit, een leuk tripje. We gaan op de terugweg nog langs een strand, een watervalletje, bezoeken nog een dessaatje en dan terug naar Kuta, waar het aansluiten is in de file, want het centrum wordt ivm met mogelijke bommeldingen autovrij gehouden met de oudejaars- en volle maanviering. Voor zover dat gaat natuurlijk, binnen Indonesië. In de avond wijnen en bieren bij E&J, en om 12-en naar de Skygarden, die zwaar beveiligd is vanwege een (foute) verhoogd risico waarschuwing uit de US. Het lijkt wel een fort. Vuurwerk wordt hier ook afgestoken, en champagne hebben we geplopt. Om 3-en mochten we naar bed.

Dagboek 1 januari 2010 Kuta
Zwaar uitslapen, want we zijn niks meer gewend. Vermeldingswaardige feitjes, petje gekocht, met afdinggarantie, auto gehuurd voor de komende 4 dagen, en onze posities aan het zwembad weer ingenomen. Nog vermeldenswaardiger is dat we vandaag zonder zonnebrand de dag zijn doorgekomen, wel met een parasolletje erbij. We worden bruin.