Beetje rondhangen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Beetje rondhangen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Beetje rondhangen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

20 December 2009 | Thailand, Phuket

Dagboek 19 december 2009 Patong, Phuket
Uitslapen, en dat hadden we zwaar nodig na de afgelopen dagen. Om niet de hele dag te verlummelen huren we een brommertje waarmee we een rondje over het eiland maken. We hebben over een plek in het noorden gelezen waar zeeschildpadden hun eieren leggen en verbergen. Op de weg erheen een leuke slingerweg, wat op de brommert ook erg leuk is om over te rijden. Het strandje waar de eieren zouden liggen is verlaten, het zal wel zo zijn dat de turttles alleen in de schemering, avond of nacht hun ei kwijt willen. Terug gaan we langs de oost kant, waar ook nog een gibbon opvang centrum zit, en die doen helaas goede zaken. Laat je nooit fotograferen met zo’n apie, er zijn 9 stuks nodig (!) om uiteindelijk met die ene met jouw op de foto te komen! Dat heeft niks te maken met geen inkomsten meer voor de uitbater, dat is gewoon een luie vent die op een makkelijke manier zijn geld bij elkaar haalt. Met een grote boog om heen lopen. Terug in Patong, even het zwembad van het hotel bevoelen (we hebben een luxe momentje, waren er even aan toe) en weer slapen, het was nog niet helemaal klaar.

Dagboek 20 december 2009 Patong, Phuket
Nog een dagje met de brommert, en deze keer gaan we richting het zuiden, ook langs Kata, waar we ooit eerder een paar overnachtingen hebben gedaan. Het ritje is weer over slingerweggetjes. Kata is niet echt een resort waar je echt voor om hoeft te rijden, ondanks dat de LP het laid down relaxed opsomt. Zal wel vroeger zo geweest zijn, nu hebben peperdure resorts de hele kust lijn zon beetje in beslag genomen. Leuk onderweg, een mountainbike race, met een heel steil en heel technisch parcours. Thaien met Chinezen lijken de enige Aziaten die ook gewoon voor plezier sporten, ze rijden lekker rond. Nog even bij de 42 meter hoge Boeddha langs, en als sluitstuk een rondje knallen op de kartbaan, de vuurdoop voor Lisette. Terug naar het hotel, brommer inleveren, nog even bijluieren naast het zwembad, de rugzakken inpakken en de taxi voor de volgende dag regelen, want we worden rond half 7 op het vliegveld verwacht. En natuurlijk op de onchristelijke tijd van 10 uur naar bed.