Waterbeesten - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Waterbeesten - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Waterbeesten

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 December 2009 | Thailand, Phuket

Dagboek 17 december 2009 Similan eiland nummer 4
Vleermuizen hebben hun tijdstip van opstaan (avond) en van slapen gaan (4 uur s’nachts). En omdat ze allemaal aan dezelfde tak willen hangen geeft dat wat gezellig rumoer, ahum, een wekker heb je dan ook niet nodig. Maar overdag weer naar de wereld van SpongeBob Squarepants, dus snorkelen! In de ochtend eerst een baantje naast eiland nummer 5 en 6 trekken met als verrassing een moreen (Maureen?), die net zijn buit aan het binnenhalen is, minder daarna was dat we in een kwallenstroom terecht kwamen en Bas 2 keer een brandende ijzeren pin in zijn arm gestoken kreeg (Leek het. Het stak. Deed een beetje pijn. Irriteerde. Gevoelig…… Ok, er zijn ergere dingen.) Ook nog een paar barracuda’s, ook op jacht. In de middag krijgen we een gids die het als een duiksessie aanpakt, en zowaar een plek weet waar een schildpad ligt. Verders, erg mooi koraal met veel scholen vis die door een paar roofvissen worden opgejaagd, erg geinig om te zien. Dat je perse moet duiken om de leuke dingen te zien wordt hiermee wel aardig onderuit gehaald. Terug op de camping, een zelfstandig huisdier hier en daar en een onweer wat op het punt staat los te barsten. En toch is het allemaal gewoon waard.

Dagboek 18 december 2009 Patong, Phuket
De nacht was beetje rumoerig, het onweer met wat windstoten deed het allemaal wat schudden en doen, dus om half 6 vonden we het wel genoeg, slapen ging niet meer lukken. Anyway, ontbijten en klaarmaken voor de volgende snorkelsessies, i.e. zwaar insmeren met zonnebrand. We hadden weer dezelfde gids, die precies de plekken wist waar wat zou kunnen zitten, en inderdaad; een school squit, een zeeslang, schildpadden, een octopus, midden in een school vis (naam even kwijt, merlijn?) die in een cirkel om je heen zwommen, en heel mooi koraal. Allemaal erg geslaagd, wat ons betreft. Terug met de speedboot naar het vaste land, en terug in Patong inchecken in het Royal Crown Hotel, dat, bleek al snel, een erg hoog Jack the Lat’s en Oostblokkers gehalte heeft. We gaan dus het ‘echte’ Patong in.

• 22 December 2009 - 08:50

Mirjam:

Blijft vervelend allemaal voor jullie! Worden jullie dan niet moe van al dat moois? en Constant dat warme weer... die zon.. dat strand.. die blauwe zee... getsie...

Hier, in Leije, das pas avontuur!! Er liggen bergen sneeuw dus alles op z'n gat. Enorme files, geen bussen, treinverkeer plat en Schiphol ligt vol met reizigers die geen kant meer op kunnen, een weeralarm etc etc.

Wij gaan woensdag naar Berlijn, kerst vieren. Ben benieuwd of dat gaat lukken!

Ach.. verschil moet er zijn.

Heel veel plezier maar weer en geniet van de zon!!!!