Snurkelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Snurkelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Snurkelen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 December 2009 | Thailand, Bangkok

Dagboek 15 december 2009 Patong, Phuket
Na de belevenissen van de afgelopen avond een dagje ruhig an, dus loopje langs het strand en zo. In de avond weer uitgebreid vermaak, de Fantasea, een theatershow met een heleboel olifanten. Om half 6 worden we opgepikt door een busje, met een paar Oostblokwijven, en een man met tijdelijke vriendin. Omdat het carnaval is begonnen, is het idioot druk op de weg, maar we zijn nog ruim op tijd voor de show. Leuke, thaaise acrobatiek en aan het eind 10 olifanten die heel leuk hun kunstjes vertonen. Voor de terugreis was half 11 afgesproken, maar de Oostblokkers hadden daar hun eigen horloge voor gebruikt, en komen pas om 11 uur aankakken. De sjoof heeft dat heel erg goed door, en ondanks dat ze als eerste op de terugreis zouden kunnen uitstappen, geeft hij ons de voorkeursbehandeling en brengt ons als eerste weg. Waarschijnlijk heeft hij ook nog een extra rondje gemaakt voordat hij ze uiteindelijk bij hun hotel afzet.

Dagboek 16 december 2009 Similan eiland nummer 4
We hebben een driedaagse snorkeltrip geboekt, en op het onchristelijke tijdstip van half 7 worden we daarvoor opgepikt. Uitchecken enzo, en alles mee, want onderdeel van de pret is dat we gaan camperen, jawel. Thailand is waarschijnlijk het enige Aziaatische land waar dit mogelijk is, en vooruit, hebben we dat ook een keer meegemaakt. We rijden naar het noorden tot Khao Lak, waar een marine reservaat ligt, met plenty mogelijkheden om te snorkelen. Meestal nemen we een gecombineerde trip, duiken en snorkelen, maar over het algemeen komt het snorkelen er dan bekaaid vanaf. Dus nu maar eens een keertje volledig snorkelen, ook gezellig. We varen een uurtje naar de Similan eilands, waar ook de overnachting gaat plaatsvinden, eiland nummer 4, zoals het in de boeken staat. Onderweg nog een paar vliegende vissen, altijd leuk. De eerste sessie is een binnenkomertje, met een wel mooi rif, maar nog geen uitschieters. Na het belangrijkste moment van de dag dan de 2e sessie, en die is wel erg mooi. Heel veel vis, en we hebben redelijk geluk, een paar koffervisjes, een barracuda, en als klap op de vuurpijl een octopus, en zeker geen kleintje. De dag kan niet meer stuk, want ook het weer zit mee, niet te warm en geen wind. In de avond nog een kleine nachtsafari om de camping heen, en daar zijn dan padjes, heremietkreeftjes en chickencrab, de NL naam hebben we even niet. Verder nog wat grappen als een grote groep vliegende honden (vleermuizen) en nog een paar heremietkreeftjes in de tent. Dat laatste was dan ook weer niet de bedoeling.