Strandse sferen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Strandse sferen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Strandse sferen

14 December 2009 | Thailand, Bangkok

Dagboek 12 december 2009 Bangkok
We doen een dagje alleen maar de stad nog beetje verkennen, en verder, ach, beetje voorbereiden op de trip naar Phuket. Het is niet altijd hectisch of feest.

Dagboek 13 december 2009 Patong, Phuket
En omdat we natuurlijk low- en lower budget dit jaar hadden ingericht, gaan we nu eens voor verandering met de taxi naar het Don Meang vliegveld, voor de vlucht naar Phuket. Want na ampel, rijp, uitgebreid en doordacht overleg en beraad hadden we geen zin om te treinen of te bussen, als het totaal een 30 euro verschil uitmaakt, en 12 uur extra reistijd. Of meer. Naar Phuket. Dus om 13.00 uur staan we in de lobby van het M&K guesthouse, die voor deze plek heel gunstig geprijsd een kamertje met airco voor 800 baht heeft. Dit bleek uiteindelijk echt de goedkoopste optie hier te zijn, en het valt niet tegen. We hebben dan wel geen raam, maar het is een ruime en stille kamer, met Wifi. (af en toe) Klagen, daar doen we al een jaar niet meer aan. Patong is Patong dus bij elkeThaaise vrouw die je ziet zou je om een echtheidscertificaat kunnen vragen, en daar zal je dan nog aardig om verrast worden. In ieder geval gebeurt er van alles, en is het geen rauwe bende (tenminste, nog niet meegemaakt) en afgezien dat het ietsjes duurder is dan een Bangkok of een Chiang Mai, is het nog steeds te doen. Beetje struinen over Bangla road, veel lichtjes en toeters en bellen. Gewoon leuk. Het publiek dat hier komt lijkt in de verste verte niet op het meer-verantwoord-op-vakantie-publiek van Bangkok of Chiang Mai, eerder Jack the Lat is having residence here. Wrakhout,patjepeeërs, Oostblokkers, Ozzies, pubers en ouwe nichten, en het loopt allemaal relaxt langs elkaar. Zal ermee te maken hebben dat de gemiddelde Thaai het allemaal gezellig weet te houden. (Ze zijn gewoon erg aardig hier. Verbazingwekkend aardig. Echt.)

Dagboek 14 december 2009 Patong, Phuket
Waar Patong en de rest van de kust hier om bekend staat, gaan we bezoeken, natuurlijk het strand. Voor een lullige 200 baht hebben we 2 bedden met scherm, en een loopjongen die drankjes en troep voor ons wil halen. Patong beach is natuurlijk waar het wrakhout, patjepeeërs, Oostblokkers, Ozzies, pubers en ouwe nichten zich overdag vermaakt, dus in andere setting zien we het hele gezelschap weer. Opgepompte spieren en dito tieten, leerhuidbruine en rood aangelopen blankjes, en meer van dat soort volk. De dag vloog inderdaad voorbij, en voor avondeten hebben we een sandwich met goudse kaas (L) en een gegrilde kipfilet (B), met een shiraz, de verleiding was te groot. In de avond nog wat decadent vermaak, het Simon cabaret. Je wordt gehaald en gebracht met busje, mooie wachtruimte en zo, en dan maar hopen dat je er niet wordt uitgepikt voor wat leukigheden. Het cabaret is ook hier cabaret, dus veel veren, glitters, ‘I will survive ‘, Gerard Jolings en er zal toch wel een vrouw tussen gelopen hebben….

• 15 December 2009 - 23:29

John:

ah ik zie dat het bijna net zo koud is als hier ..... ;-)