Boomslingeren - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Boomslingeren - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Boomslingeren

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 December 2009 | Thailand, Chiang Mai

Dagboek 5 december2009 Chiang Mai
En inderdaad is het niet zo fijn om de badkamer te moeten delen, zeker als je dat wel gewend bent. Als oudere jongere wil je wat meer luxe, en omdat we een tip van een andere reisgenoot ergens hadden gekregen, zijn we naar het Pha Tai hotel gegaan, die wel privé badkamers heeft en internet op de kamer. Lekker dus. Onze kamer is dan wel 500 baht (tientje) maar dat is het wel waard. Omdat we de afgelopen dagen weer aardig druk waren, heute ruhig an. We hebben wel een welhaast spirituele ervaring, dwz Bhumibol, de koning is jarig, en dat wordt hier gevierd als ging het om een halfgod. Voor de gemiddelde Thai is Bhumibol hem liever als zijn eigen familie, lijkt het wel. Bij het centrale plein waar we staan, krijgen we net als iedereen een kaarsje in de hand gedrukt (het is al avond) en steken we er eentje op op de oude baas. 82 jaren telt hij alweer, en omdat hij het rustpunt in Thailand is, moet hij nog maar even door wat ons betreft.

Dagboek 6 december 2009 Chiang Mai
En het gaat maar door. Vandaag gaan we The flight of the Gibbon doen, en dat doen we hangend aan een paar kabeltjes in de bomen. Allereerst worden we met een groepje naar de oostkant van CM gereden, waar we weer een waanzinnig mooi stukje oerwoud in gaan. Daar krijgen we 2 gidsen, een hangtuigje en een helmpje mee, worden we aan een kabel een afgrond ingejaagd, en fladderen uiteindelijk van boom naar boom als ware we gibbons. De hoogte is niet te gek, 30 meter ongeveer, maar ook niet dat je er helemaal niet om geeft, dus iedereen is alert. Erg grappig. Lunch zit erbij, fotoos maakt de gids, en om 3 uur zijn we terug in CM.