Vormen van vervoer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Vormen van vervoer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Vormen van vervoer

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 December 2009 | Thailand, Chiang Mai

Dagboek 7 december 2009 Chiang Mai
Een rustig dagje ertussendoor, met als beperkte bezigheden de trein naar Bangkok regelen, een brommertje huren voor transport door de stad, en hangoudere spelen in your local shoppingmall. Vooral rijden door de stad op de moped is weer een onvergetelijke ervaring, ook hier tellen weer de volgende gedragsregels: Als je remt, of nog erger stil staat, voor een bocht of willekeurig wat ben je af. De weg is er voor iedereen, speciaal voor mensen zonder rijbewijs. Links rijden is een relatief begrip, en zijn vele soorten links. Laat altijd blijken dat je een farang (buitenlander) bent, een minimale coulance wordt dan zeer beleefd verleent. Je mag dan helemaal ongestoord iedereen afsnijden of datgene waar je op dat moment trek in hebt. Deze regels gelden overigens in heel Azië. In de avond Thaise rijst met kip, en een banaanenslagroomgebakje om het af te maken.

Dagboek 8 december 2009 Chiang Mai
More adventures of the Zena Warrior clan, we gaan quatten en raften. Eerst opgehaald worden met de pick-up, en weer terug naar de Maetang speeltuin (we hadden er ook de 3-daagse trekking gedaan), en een kennismakingsrondje met het gemotoriseerd speelgoed (ATV / Quat), waarbij Lies wijselijk besluit that this is not her cup of tea, (dus achterop bij Bas), en dan rijeuh maar achter de gids aan. Wel even vaststellen dat een quat geen crossmotor is en een, ja, andere dynamiek heeft, een ander gevoelservaring, een, een , een meer rechtopdoordebocht, kortom, iedereen begint weer overnieuw met zo’n ding. De truc is uiteindelijk net doen alsof er geen gaten of richels in de weg bestaan (Weg? Dirt-track!) en de snelheid erin houden. Leuk voor een keertje, het stof zit tot in je verschoning. Vervolgens het belangrijkste moment van de dag de lunch, en dan de raft. Meestal is de raft een half lauw afzakkertje te vergelijken met de peurbakkentocht in Leiden, hier niet. We krijgen een kilometertje de tijd om aan de positie te wennen, beetje de commando’s van de schipper te begrijpen, en dan is het knallen! Megakeer (dichterlijke vrijheid) moeten we in de boot laag gaan zitten om niet eruit geslingerd te worden, dus het is geweldig. Belofte wordt gewoon waar gemaakt! De omgeving was weer fantastisch, oerwoud, snelstromende rivier, 3 ijsvogels en een slangetje.

• 08 December 2009 - 17:58

Janneke:

Jullie zijn nu in een volwassenenspeeltuin beland volgens mij. Ik vind wel dat je veel voor Bas over hebt, Lisette. En je vindt het nog leuk ook als ik tenminste de foto's moet geloven. Geniet er weer lekker van de komende tijd. Liefs Janneke

• 08 December 2009 - 20:03

Truus:

Nou, nou, dat ziet er allemaal spannend uit hoor en aan jullie gezichten te zien hebben jullie het nog steeds prima naar het zin.
    Nog drie maanden genieten!!!
    Ik ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan beleven!!!
    Liefs Truus