Reijeuh - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Reijeuh - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Reijeuh

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 December 2009 | Thailand, Mae Hong Son

Dagboek 29 november 2009 Chiang Mai
Wat regel dingetjes zoals de motor gereserveerd, rondje gelopen over de zondagmarkt, en nog wat van die grappen. Effe een dagje niks na al die toestanden.

Dagboek 30 november 2009 Pai
We hebben een rondje Thailand noord bedacht, op de motor, voor de verandering wel een volwassen exemplaartje. Tenminste, het is een Honda en het heeft 4 cilinders waarin 400 cc past. Niet al te gek groot, maar heb je hier meer nodig… Anyway, bij Tony’s Big Bikes (Zitten er dan overal Tony’s, is deze ook onderdeel van het Tony concern?) staat het gevaarte op ons te wachten om voor de komende 5 dagen te worden mishandeld. We laten een grote en een kleine rugzak achter in Julie’s Guesthouse, want dan hebben we bij terugkomst in ieder geval een kamer(tje). De andere 2 gaan achterop en dan lijkt het net een normale, veels te volgeladen motor, als ware het een weekendje Ardennen. CM uit, linksaf de 1095 op, richting Pai, 762 bochten verder. Deze weg heeft Bas ooit al gereden, in de nacht wat toen zeker niet de bedoeling was, maar overdag is het een droom. Het asfalt ligt er lekker bij, het is niet al te druk, we hebben behoorlijke jasjes bij de motor gekregen, dus het klopt allemaal! We rijden grotendeels door een natuurpark, met links en rechts sjungel, bergen en meer van dat soort fraais. In Pai aangekomen ga je een straat van de hoofdweg af, en heb je een hutje met fan voor 300 baht, 6 euro. We hebben al geen zin meer om hierover te onderhandelen. De naam van het etablissementje heet Kenter House, wat dan ook weer aan het thuisgevoel bijdraagt. De avondmarkt is erg leuk hier, weer eens andere zooitjes die worden aangeboden.

Dagboek 1 december 2009 Mae Hong Son
In totaal zijn er 1862 bochten volgens de wetenschappers alhier in het traject vanaf Chiang Mai tot Mae Hong Son, en dat geloven we wel. Het landschap en de weg zijn weer om te zoenen. Wel een lastig dingetje met de motor, waar we in de avond pas achter komen, een van de achterveren heeft kuren. Erg onhandig, maar beter nu het te constateren dan onderweg. Helaas krijg je vrijwel altijd vertraging hierdoor. Mae Hong Son is overigens een stopplaatsje onderweg, het ligt er, en je komt er alleen omdat route 1095 erdoorheen gaat. (Prince guesthouse is wel ok.)