Blue Mountain - Reisverslag uit Oberon, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Blue Mountain - Reisverslag uit Oberon, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Blue Mountain

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Juli 2009 | Australië, Oberon

Dagboek 20 juli 2009 Katoomba
We nemen de trein terug om uit Sydney en bij de Apollo 13 te komen, en door naar de Blue Mountains, een gebied waar vorige week nog iemand na 12 dagen dwalen gered is. Verkeerd paadje genomen. Stunning, amazing, unbelievable views belooft de LP en nog wat van die superlatieven, maar ze zijn wel van toepassing. Nog even lekker geshopt, en omdat de schoenen van Bas al op zijn, (Nooit meer Timberland loopschoenen kopen!) kopen we een paar nieuwe in Katoomba. Toch nog even gevraagd aan de winkelier, en ja, het heeft de afgelopen dagen rond het vriespunt getemperatuurd.

Dagboek 21 juli 2009 Oberon
The 3 Sisters zijn een rots formatie die in een aardig park staan, met daarbij een mijn, de steilste treinbaan ter wereld (eigenlijk een lift, die hangt ook aan een kabel) en de Jenalon grotten. Allemaal leuke natuurdingetjes, waarvan we stomweg niet snel genoeg krijgen. De Sisters hadden we gister ook al even snel gezien, en nu bekijken we ze wat uitgebreider. Aan de voet van de gezusters ligt een natuurpark, wat nu wat meer de nadruk legt op de flora. En natuurlijk zien we nog een redelijk schaars vogeltje, Alberts lyrebird, die wel heel erg vreemd zingt. Maar dat is meestal het geval in Ozz, het is allemaal net even anders. Daarna via een heel erg smal en steil weggetje naar de grotten, die ook behoorlijk gestallagtiet en –miet zijn. Er schijnt in het meertje ernaast vogelbekdieren te zwemmen, maar helaas helaas, we zijn te vroeg weg om ze te kunnen zien. Want in het donker rijden is hier ietwat ongemakkelijk, en we moeten nog een camping vinden. De kou valt gelukkig mee, het ergste lijkt uit de lucht te zijn. Geen vrieskou, yippie.

• 26 Juli 2009 - 15:51

Bea:

geen vrieskou, Yippie!!!

wie gaat er in godesnaam in de zomer naar de winter???

hier zingen wij ook in koor: GEEN VRIESKOU, YIPPIE!

Enfin, ik ben blij voor jullie. Geen bevroren neustopjes bij het ontwaken.

;-)