Stapjes in de grote stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Stapjes in de grote stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Stapjes in de grote stad

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Juli 2009 | Australië, Sydney

Dagboek 17 juli 2009 Sydney
Omdat Sydney met de auto dus erg lastig is, parkeren we de Hiace en nemen de trein naar het centrum. Sydney eerste indruk, is wel een relaxte, met een door toeristen gedomineerde binnenstad. Ook hier weer de Hop-on-Hop-of bus, die hebben ze overal. Het hostel is echt voor de bekpekker, maar is wel schoon en lekker centraal in het kwartier met het nachtvertier. Opvallend; veel junkies hier, maar ook veel grand cafés met Internet en zo. Voor de bekpekkende backpacker is hier dus genoeg aanwezig. Altijd erg leuk, we zitten op de 5e verdieping, en s’nachts had de lift er geen zin meer in: You have to walk up, you lazy bastards!

Dagboek 18 juli 2009 Sydney
Een paar dingen die je op een dag als vandaag in het Sydniesche doet: rondje door de stad om te kijken waar we allemaal nog terecht willen komen, en een beetje sfeerproeven. Er is hier een heel uitgebreid havenkwartier, wat allemaal erg aardig opgeleukt is. Dus genoeg te zien met hier en daar een marktje. Maar we zijn lui na het gewandel, dus we pikken een filmpje mee in het Imax theater, met een wezenloos groot scherm en een nog grotere stereo installatie. Transformers II bekijken we er, en in dit geval was de film beter dan het boek. Eten erna hoeft niet duur te zijn, beetje zoeken en je hebt voor 25 ees met zijn 2-en gegeten. En de verrassing voor die dag zit hem dan nog in het terugwandelen door het Hyde park in de avond, possums! Je moet ze bijna van je afweren, maar de schattigheidsgraad komt zeker in de buurt van de koala. De geur ook trouwens.

Dagboek 19 juli 2009 Sydney
Na wat nachtelijke herrie op straat, we zitten tenslotte in het uitgaansgebied, op tijd op om weer een whale watching boottochtje te gaan doen. Vanaf eind juni tot augustus gaan de Humpbackwhales naar het noorden om op te warmen van de vrieskou bij de Zuidpool, en dus passeren ze altijd Sydney. Ook nu erg leuk om ze weer eens langs te zien komen. De vorige keer hadden we een echte whale jump, nu blijft het beperkt tot 3 mannetjes die om een vrouwtje aan het stoeien zijn, wat ook geinig is om te zien. Ook nog een aantal albatrossen en een paar dolfijnen die om onze boot jumpen. Helemaal geslaagd tripje. We hebben nog een andere activiteit die dag in het Sydney Opera house, een voorstelling van een Hollands goochel / cabaretier duo waarvan we de naam even kwijt zijn, (voorstelling heette Holy Cow II) maar nu kunnen we eens goed horen hoe ons Engels het nu eigenlijk doet in den vreemde. Teruglopend naar het hotel door de botanic gardens zitten er alweer een bende vleermuizen. Je ziet ze ook overal. Deze avond zalm en een caesar salade, met een weer uitstekende shiraz en een nice –to-sip riesling . Dat hebben ze hier wel aardig onder knie!

• 20 Juli 2009 - 09:38

Mary:

He luitjes lijkt mij een leuke stad. En jullie zien er oke uit. Walvissen beter te zien als in Vancouver wel een belevenis vind ik. We moeten maar weer gauw skype proberen of zoiets misschien in Maleisie. En o ja ga maar niet meer naar Indonesie (vanwege bomaanslagen hebben jullie ook wel gehoord denk ik)have fun dikke XXX MenM

• 20 Juli 2009 - 13:59

Janneke:

Het houdt niet op hè. Nu weer in Sydney wow! Ik vind het erg rappig, dat Bas bijna iedere dag vermeldt wat hij gegeten heeft. Ook erg belangrijk natuurlijk, als je aan de andere kant van de wereld zit. Geniet er nog lekker van, is jullie volgende project Maleisië?

Liefs Janneke

• 20 Juli 2009 - 21:16

Karen:

Hoi saam, zoals gezegd zijn we weer even thuis. Na jullie geweldige avonturen weer gelezen te hebben valt er over onze vakantie weinig meer te vertellen dan dat we het prima naar ons zin hebben gehad en behoorlijk verbrand zijn en ... we hebben zeehondjes gezien.
    xxx karen, jan en kiddoos