Vermaak algemeen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Vermaak algemeen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Vermaak algemeen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Juli 2009 | Australië, Sydney

Dagboek 9 juli 2009 Burleigh Heads (Gold Coast)
Hurray for Hollywood! Het dagje Warner en Bross gaan we doen met de Looney Tunes in Movieworld. Vandaag zijn we als russen en sluiten we aan bij elke rij, inclusief die van het achtbaantje, waar we met een 4,2 G worden afgeschoten. Na 40 min’s wachten eindelijk, met maag in de keel en darmen ergens bij onze voeten komen we er in 2 min’s alweer uit, en dat is dan wel erg leuk. Het weer is gelukkig een beetje opgeknapt, er was zowaar een buitje voorspeld! Veel jong grut, en dat is na de weken pesionadoos weer eens wat anders. Ondanks dat het vakantie blijft tot en met dit weekend, is het zeker niet te vol in het park. Uiteraard probeert W&B je financieel tot op het bot uit te kleden, maar als je een beetje oplet, en een keer een rij overslaat, hou je de schade nog wel beperkt. Maar dat probleem kent iedereen zo ongeveer wel, in NL wordt het ook allemaal niet gratis verstrekt.

Dagboek 10 juli 2009 Burleigh Heads (Gold Coast)
In de ochtend even bij de Oudshoorntjes langs, i.e. Paul en Eva, die hun koffieshop hebben opgestart in Burleigh Heads, en die heet Quest coffee. Altijd leuk om vrienden vanuit het verleden weer even op te zoeken, roddels van 4 maanden oud zijn dan toch nog wel vers genoeg om uit te wisselen. Het is een leuke koffiebar, dus niet op de NL manier van coffee shop, die ze hebben opgebouwd. Ze branden ook hun eigen bonen! We gaan ook nog naar Surfers Paradise, waar de twintigste-na-grootste-toren van de wereld staat, de Q1 van 322 meter, en deze is openbaar op de 77ste verdieping van de in totaal 80 stuks. Je staat dus aardig hoog. Deze toren is overigens grotendeels als woonruimte geëxploiteerd. Iets lager bij de grond, letterlijk en figuurlijk, is dit stadsdeel ook het epicentrum van de bekpekker die zijn alcoholpercentage en zijn aanstaand potentiële levercirrose op peil wil brengen, maar het is wel gezellig, kosie. Goeie steak voor weinig, daar trouwens.

• 13 Juli 2009 - 09:31

Maureen:

hey leuk jullie verhalen te lezen, jullie zien er goed en gezond uit, en Lies je bent zowaar bruin aan het worden.. goed hoor... :-)) geniet nog van al het moois daar..xx