Goudkusten - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Goudkusten - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Goudkusten

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Juli 2009 | Australië, Brisbane

Dagboek 7 juli 2009 Brisbane
Er zijn zo van die dagen dat je van alles van plan bent, maar de omstandigheden het even niet toelaten. In NL is dat bijvoorbeeld dat het regent, en zo werkt dat ook in Ozz. We hadden een fietstochtje door de stad bedacht, maar helaas helaas helaas, zie voorgaande en als gesteld, het regende, dus we kozen voor een toeristische autoritje door het achterland van Brisbane. Ook geen straf. De route zal mateloos populair zijn bij de locale motorscene, en bij mij zou hij dat ook zijn. Moet het wel droog zijn, natuurlijk. Toch nog een aardig dingetje gezien, bij een meer een stuk of 10 pelikanen. En onderweg veel Bunya pijnbomen, helaas geen pijnboomappel eraan. Eigenlijk een regenachtige zondag, maar dan een stukje uit de buurt.
Dagboek 8 juli 2009 Burleigh Heads (Gold Coast)
Omdat het weer nog steeds een beetje tegenzat, er was gewoon zomaar kans op een regenbui, hebben we de plannen omgegooid. I.p.v. een fietstochtje door Brisbane, gaan we een dag eerder dan gepland naar de Goldcoast, waar een kennis/vriendin van vroeger (Eva) haar koffietentje heeft, Quest Coffee in Burleigh Heads. Maar eerst er nog zien te komen, en dat gaat weer door een lekker stukje bergweg, met daarin (alweer, gaap) een aardig natuurpark. En daar hebben we even een rondje gewandeld, met weer een vogeltje dat we niet konden thuisbrengen, dus dat maakte de dag ook weer goed. De Gold Coast kun je zien als het Loret de Mar van Ozz, met torenflats, veel drank- en slaapaccommodatie, en , oh ja, ook nog een stukje strand. De plek staat ook wel bekend als Surfers Paradise, en dat zal dan wel. De camping is netjes, en we boeken alvast een paar tickets voor Movie World en Sea World. Ook wij gaan even nietszeggend en gemakkelijk vermaak volgen!