Batuken en karaoke! Ja! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Batuken en karaoke! Ja! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Batuken en karaoke! Ja!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 Mei 2009 | Maleisië, Malakka

Dagboek 23 mei 2009 Kuala Lumpur
Batu caves zijn grotten in de buurt van KL, waar jaarlijks door Hindoestanen een processie wordt gehouden, helaas is dat eind februarie, dus net te vroeg voor ons. Maar de tempel waar dit allemaal gebeurd is wel open, en zonder de zelfkasteiders is het ook wel de moeite waard te gaan kijken. Met lokaal vervoer gaan we naar Batu, een rotsige heuvel aan de noordkant van KL. Het is smorend benauwd, maar de tempel is de moeite waard van het bekijken. Apies, kippen en poesjes, alles heeft wel een plekje in de tempel, die in een natuurlijke grot is opgebouwd. Verders nog een mall, waar zo ongeveer elke keuken die er in het Verre Oosten opgang heeft te bewonderen voor het eten. Voor de zekerheid is er smiddag een lichte lunch genomen.
Dagboek 24 mei 2009 Melaka
Onze tijd in KL zit erop, eigenlijk is dit de eerste stap richting Aussieland. We gaan met de teksi naar de bus terminal, want het is net even te ver en te warm om die 1,5 km met bepakking te lopen. Dat hebben we een keer gedaan, en dat kennen we nu wel. In de busterminal laat Bas nog even een broek inkorten, er was toch een gaatje om te overbruggen, en aansluitend over de 3-baanssnelweg richting Malakka of Melaka of what ever. Dat het wel aardig gaat in dit land blijkt wel uit de 3 Ferraris die ons onderweg even langs spuiten. In Melaka met de teksi naar het Hallmark hotel, dat niet helemaal de vergelijking met een hunner prachtige ansichtkaarten kan matchen, maar het is er schoon, ze hebben Wifi, en het zit in de buurt van het hysterisch centrum. Het is overigens weer smorend heet, en we wandelen zuchtend en puffend naar het centrum, wat op de Unesco wereld bla bla bla goed lijst staat, en in fraaie, redelijk originele toestand nog steeds overeind staat. In de loop van de avond blijken we het overigens weer aardig te treffen, er is een markt, en de locale chinezen zetten er hun beste beentje voor. Dat is dan wel op het openbare karaoke podium. Erg sfeervol, en liefhebbers van de grootste kitch zooi kunnen hier hun hart ophalen. Op weg naar het hotel terug in het naastgelegen blijkt de kikkersaté van onovertroffen versheid te zijn. Of we daarmee erg blij zijn, we weten het nog niet….