O moeder, wat is het heet! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu O moeder, wat is het heet! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

O moeder, wat is het heet!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

26 Mei 2009 | Maleisië, Malakka

Dagboek 25 mei 2009 Melaka
We wandelen de stad in, en was het gisteren warm, vandaag gaan we nog een tandje hoger. (37 cees gemeten, wat an sich niet zo hoog is, maar met deze luchtvochtigheid…) Er zijn een paar echt interessante muziums, waarin we een aardig kijkje krijgen wat we hier in de 16e en 17e eeuw uitgespookt hebben. De hooligans waren er niets bij, maar gelukkig werden we overtroffen door de Portugezen, so no hard feelings. Wat opvalt aan deze stad, is de echte multi culti eenheid die het hier is, we tellen Chinezen, afstammelingen van de Portugezen, Bugis, Indiers, Chitty, Malayers en tussenvormen tussen al deze groepen. Het geeft een prima sfeer aan de stad, ook al is dat het toeristencentrum. We komen eigenlijk per ongeluk bij een chinees theerestaurant terecht, waar we een (inderdaad) thee ceremonie mee maken, en opgefrist en afgekoeld gaan we verder naar het hotel. We hadden even het idee dat de avondmarkt vanavond nog een keer zou plaats vinden, maar deze is alleen op zondag avond. Het kan niet altijd feest zijn, dus dvd-tje in de pc, en lekker relaxed de avond afsluiten.

Dagboek 26 mei 2009 Melaka
We zitten in de afronding van de eerste 3 maanden Azië, en hoewel we echt nog niet klaar zijn met de sferen hier, leven we wel toe naar Ossieland. Nog even een muziumpje pakken (samen met een klas leuke kindertjes van een jaar of 7) (echt leuk) (echt) (waar) (echt), het andere shopping mall nog eens frequenteren, wat kan ik nu weer kiezen voor eten, het is voor nu eventjes de dag uitzitten voor de vlucht. Maleisie is een leuk land, tov Indonesie is het schoner, beter geregeld, en, dat moet ik zeker terugnemen, een eetcultuur die zijn weerga niet kent. Aanrader als Azië voor beginners? Ja. De allerlaatste inkopen, want we gaan weer naar Europeesche prijzen toe, doen we uiteraard bij de locale Chinees. Prijsindicatie, een long sleeve t-shirt voor 6 euroos, voor eetwaar krijg je bijna geld bij, de enige dure grap hier is alcohol, dat zijn zo ongeveer NL prijzen in de kroeg. Een noodrantsoentje Wodka, 330 cc, van het gerenommeerde huismerk (ahum) gaat hier voor 2 euries de deur uit, dat is dan wel de uitzondering. En op tijd naar bed, want de teksi komt ons om 04.00 ophalen!

• 25 Mei 2009 - 20:21

Maureen:

Hey hallo, gaaf hoor wat jullie allemaal doen, geniet ervan.. Nog 1 nachtje slapen en dan vertrekken jullie naar Austalia, heel veel plezier alvast en ik lees jullie belevenissen weer... doeg xx

• 25 Mei 2009 - 21:45

Huub En Toiny:

weer een mooi verslag gelezen. inderdaad,zo te lezen moeder wat is het heet.!!
    tot morgen,met skype. we zijn nu thuis.
    liefs pa en ma.

• 26 Mei 2009 - 13:44

Frans:

Went heet? volgens mij wel een beetje, maar dan wel alles in een laaaaag
    tempo.
    Hey hoe is het nou, ik schaam me diep dat ik nu pas voor het eerst kijk, ik kan natuurlijk veel oorzaken opgeven,maar toch. Wanneer gaan jullie precies naar Aussieland, en wat zijn jullie reisplannen aldaar!! Dan kijk ik of ik iets zinnigs kan toevoegen!

ik hoor wel,zie wel, genieten he

Groetjes Frans,Renate, Koen en Lars

• 27 Mei 2009 - 14:16

Lous:

Hey vakantiegangers! Wat een belevenissen! Nog steeds leuk om op deze manier met jullie mee te leven. Een hele goeie reis gewenst naar Melbourne en een "goeie start daar", zullen we maar zeggen. Oh ja, alvast gefeliciteerd met jullie (schoon)moeder. We zullen haar lekker verwennen! Groetjes!!