Hoog en ver, en eten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Hoog en ver, en eten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Hoog en ver, en eten

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 Mei 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dagboek 21 mei 2009 Kuala Lumpur
Twee wandelroutes uit de LP voor vandaag. Een door little India, de ander door little China. (nee, geen little Brittain) Veel kleur en toestanden, shops en van alles meer. Heel erg aanwezig de omschakeling van oude koloniale meuk naar nieuwerwetse hoogbouw, met veel design. Geen waarde oordeel over wat het mooiste is, maar de ouwe meuk geeft over het algemeen wel de charme aan de stad. Beetje oppoetsen en het zou weer een hele mooie stad zijn. Maar er wordt aan gewerkt, lijkt het wel. Een ultieme daad van molest: We zijn gebeten, afgelikt en gekriebeld, en het was nog lekker ook: een bak vol met poetsvisjes, voetjes erin en knabbelen maar voor 10 Ringeten. Een gigantische regenbui ook nog over ons heen, en weer terug met de monorail, het bovendegrondse alternatief voor de KL’se stadsbewoner. Kost geen drol, en is nog snel ook. Des avonds naar het chineeste der chineeste in KL, Chinatown. Maar eerst een broodje shoarma bij de locale Libanees, die toch weer even de patatjes was vergeten, en dit verweed (?) aan de drukte (ja, buiten!). Anyway, leuke beelden, alles erg kleurrijk, en voor de sjacheraars onder ons een paradijs op aarde. En de trukendoos van de bedelaars ging ook goed open.

Dagboek 22 mei 2009 Kuala Lumpur
De Menara toren, een zendmastje van 421 meter hoog. Je hebt een heel mooi rondom uitzicht op de stad, en dus ook op de Petronas towers. Fotoos van de stadssituatie in 2000 zodat je mooi kan zien wat er sinds toen erbij gebouwd is, en dat is heel wat. Ietsjes nevelig, maar nog altijd genoeg zicht om rondom te kunnen kijken. Ook altijd leuk zijn de hordes Pakistani en localen, die voluit en volop in de weg ook met ons alles proberen te bezien. Beneden de toren zit een mini jungle, en dat is midden in de hectiek van de stad wel grappig en apart. Het is behoorlijk authentiek, inclusief de muggen, die Lies als vanouds weer wisten te vinden. Paar eekhoorntjes en de nodige spinnen en andere exoten aanwezig in ieder geval. Vandaar uit weer naar de Petronas torens gewandeld, er zit daaronder een museum over de geschiedenis van Petronas en oliewinning in het algemeen, want ook wij blijven ons ontwikkelen! En in het bijbehorende shopping mall valt weer niet te kiezen wat je nu weer zou moeten eten. Komt er dan nooit een eind aan…..