Ook plat. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Ook plat. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Ook plat.

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

31 Oktober 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dagboek 30 oktober 2009 Siem Reap
De bus, nu weer eens een keertje overdag, om de circa 300 km’s van PP naar SR te overbruggen. Cambodja heeft net niet het uitgebreide wegennet van een West Europees land (hoewel, België..) dus we rijden over een tweebaans weggetje van de hoofdstad naar de 2e grootste stad. Het landschap wordt beheerst door water; rivieren, moerassen en gigantische kwelders. Qua vlakheid doet het wel aan NL denken, maar er staan wel wat veel palmbomen om het beeld helemaal te doen matchen. En net even wat meer rijstbouw dan wij hebben. Maar dat lijkt dan wel weer op hoog gras. Waar het familie van is. Net als bamboe. Maar we dwalen af. Veel boerderijtjes in lintbebouwing en hier en daar een dorpje. De bebouwing, tempeltjes en dat soort zaken, begint al aardig Thaise kenmerken te vertonen, en zo ook het schrift, dat opeens alleen nog maar Sanskriet is. Altijd leuk als je een plaatsnaam wilt herkennen. De Khmer zullen dat natuurlijk nooit toegeven, maar het gaat allemaal wel een beetje op Thailand lijken. De bus haalt zowaar de beloofde 6 uur reistijd, dus we duiken op tijd het hotel in, met zwembadje. Mooi allemaal. (hotel = het Ancient Angkor)

Dagboek 31 oktober 2009 Siem Reap
Niet veel om handen vandaag, omdat Lies eventjes en een beetje in de lappenmand ligt (niet ernstig) is het wel weer eens lekker om niets te doen. We hebben een zwembadkuip bij het hotel, dus we lummelen de dag uit, en zo. Eten is hier erg goedkoop, en ook weer erg lekker. Het maakt eigenlijk niet uit waar je eet, kwaliteit is gewoon goed. Je hoeft als criterium eigenlijk alleen maar te kijken of er je favoriete stoel bij staat, zo vind Bas bijvoorbeeld plastic niet zo fijn zitten. (je moet toch ergens op selecteren) In de avond ook nog Halloween, want ook dat wordt door de locale horeca aangegrepen om er een feestje van te maken. Siem Reap was een dorp, dat door het Angkor Wat op de kaart is gezet, en nu een 860000 inwoners heeft. Het blijft toch het karakter houden van een dorp, weinig (geen) hoogbouw. Sinds dat het Angkor Wat de attractie is, is de horeca op gang gekomen, en dat hebben ze leuk opgebouwd. Waarschijnlijk omdat het type toerist niet het fancypartybeachbeerdrinking type is, heb je er veel leuke eet- en drinklokaaltjes. (bier hebben ze natuurlijk wel, als je het juiste tijdstip en restaurant kiest, krijg je dat er gratis bij, toch aardig, nietwaar) Dus een discotheek moet je hier zoeken, maar de andere horeca, je struikelt er bijna over.