En verder - Reisverslag uit Kunming, China van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu En verder - Reisverslag uit Kunming, China van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

En verder

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 September 2009 | China, Kunming

Dagboek 4 september 2009 Yangshuo
Een fietstochtje, deels dezelfde die Bas al had gereden. Altijd leuk, tussen de rijstvelden door over minipaadjes is het een tochtje van een kleine 20 km. We gaan via de Dragonbridge naar Yangshuo. Valt er verder iets over te melden dan de heel erg leuke omgeving, ja, we hebben het ultiemste der ultiemste gescoord voor wat betreft edelkitch, een horloge met Mao, groetend! Zelfs de nachtclubprijs van 6 euro, we kregen er trouwens een landkaart bij, heeft ons er niet van weerhouden dit prachtig stukje China aan te kopen. Namens de partijleiding, bedankt…

Ondanks grote bewegingsvrijheid, kunnen en moeten wij de Kerstplannen al bekend maken, het wordt Bali.

Dagboek 5 september 2009 trein naar Kunming
We vertrekken uit de Giggling Tree, waar we een zeer prettige week achter de rug hebben. Het blijft onveranderd warm, en met een hoge luchtvochtigheid is dat een erg ongemakkelijke hitte. Dus als we de rugzakken weer even om doen, is het gelijk zweten geblazen. We hebben al kaartjes voor de nachttrein naar Kunming, en hetzelfde ritueel als in Shenzen, op tijd aankomen in het station en wachten op de dingen die komen gaan. Deze nachttrein is een wat ouder model, iets minder praktische ruimte voor ons, maar nog altijd veel beter dan een nachtbus. Uiteindelijk moeten we in Kunming komen, op een kleine 2000 hoogtemeters. Dat is de aanzet tot ons rondje langs de Himalaya. Ben benieuwd!!!

• 07 September 2009 - 08:17

Maureen:

hahahha geweldig die horloge, ik wil m ook... hihi... leuk hoor die verhalen, en o ja Lies vindt je zo dapper in die luchtballon, wel gaaf zo'n uitzicht... genietse van alle mooie dingen daar.. hugh

• 11 September 2009 - 19:19

Elke:

Hoi zus!
    Jaaa ik ben best een trouwe lezer van jullie verhalen hoor, het zijn er alleen teveel om steeds te antwoorden haha.
    Inderdaad erg stoer in die luchtballon, dat doe ik je niet na haha!
    Liefs, en geniet nog maar veel meer :) xxx