In de Hooglanden - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu In de Hooglanden - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

In de Hooglanden

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dagboek 9 augustus 2009 Tanah Rata (Cameron Highlands)
Voor het gezellige stadje ga je niet naar de Cameron Highlands, maar natuurlijk voor de mooie omgeving. Het dorp heeft wel een leuke uitstraling, het doet eigenlijk een beetje Tiroler heladihola aan. Er is hier aardig wat toerisme, dus handige basisvoorzieningen als pinautomaat, internet en restaurants zijn er, en je kunt er ook een zinnig paar wandelschoenen kopen. Altijd leuk, voor de NL junkies is er een NL café / restaurant, basis kleur oranje, met een RIJSTTAFEL, jawel. Er liggen in de omgeving een paar wandelroutes, en die zijn, als je een beetje fit bent, leuk te lopen. En wij zijn natuurlijk zo fit als een paar jonge honden, dat begrijpt iedereen. Zitten wel een paar steile stukken in, maar lachend en fluitend nemen wij die alsof ze er niet staan. Onderweg worden we verfrist met een hoosbuitje, dat volgens de foldertjes hier elke middag plaats vind, maar we lopen dan net langs een overkapping. Het zit wel eens mee. Weinig wild leven onderweg, maar als we bij ons hotel even een biertje nemen, eekhoorns, vogeltjes, rupsen, buitenlandse toeristen, het gebeurd ineens allemaal om je heen. Deze avond hebben wij terriyakki beef, en (simpel maar erg lekker) met honing ingesmeerde, gegrilde kip. We zien de reacties van de culinaire avonturiers onder u graag tegemoet.
Dagboek 10 augustus 2009 Tanah Rata (Cameron Highlands)
Toertjes dag, want er zijn tal van cooperasies waar we wel eens een keertje geweest willen zijn. Het begint goed, sjoof op tijd en de bus iss niet te vol. De Indische sjoof praat veel met een stakato engels accent maar dat is wel ok. We gaan zien wat allemaal in de kwekerijen wordt verbouwd en beginnen bij een rozententoonstelling. Uiteindelijk komen we langs een honingfarm, een theeplantage, een chinees / boeddhistisch tempel, een theeproeverij, een lokaal marktje, een aardbeienkwekerij en een vlinderfarm met bigger then live insects. (en dan ook echt groot) En dit allemaal binnen 5 uurtjes, dus bus in en bus uit. En eigenlijk heb je niet veel meer tijd nodig voor een snelle kennismaking. Voor de avond nog meer avontuurlijke zaken, we gaan voor de Chinese Steamboat,eigenlijk fonduen. Not for the faint at heart, je hebt geen idee wat ze in godsnaam in de balletjes, rondjes en andere voedselpakketjes hebben gestopt. Maar wel lekker.

• 10 Augustus 2009 - 16:55

Mary:

Leuk dat we hier vanuit het verre Canada ook jullie belevenissen kunnen volgen en ook leuk dat er weer foto's bij zitten. Hier alles oke en de groetjes van Jony en Rene en MenM dikke xxxen have fun en tot later.