Allemaal inleveren! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Allemaal inleveren! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Allemaal inleveren!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 Juli 2009 | Australië, Melbourne

Dagboek 26 juli 2009 Melbourne
En de cirkel is weer rond, dwz, we zijn weer terug in Melbourne. In de ochtend nog even de Nobbies, een rotspartij in de oceaan bekeken, met hele hoge golven. Het is het uiterste puntje van Phillip Island, direct in de stroming, dus daar wil wel een stevige branding ontstaan. Omdat er ook een harde wind staat blijven we kort hangen. Op weg naar Melbourne toch nog even het circuit binnengelopen, maar daar was niet al te veel aan. Dat doen we een andere keer wel weer. Van de weg naar Melbourne valt niet zoveel te melden, die ligt er. Camping gezocht, en verder de boel de boel gelaten. En tja, misschien wel aardig om wat laatste indrukken te spuien, procentueel gezien zijn er meer mannen met baarden dan in Europa, om een chopper te huren heb je er blijkbaar ook een nodig. Het kan zowaar vriezen in Ozz, ze rijden er inderdaad links, en we hebben hier bakken met ‘mates’. Wijn maken kunnen ze, evenals beef. En je hoeft hier niet bang te zijn voor spaicie eten, aan dat soort grappen doen ze niet. Vergeet ook niet dat bij bestellen van eten je direct afrekent, loop met je stokje met nummertje naar een tafel, en daar wordt dan de maaltijd geserveerd. Het drinken haal je apart, ook direct afrekenen overigens, wij hebben het ook niet verzonnen.
Voor vanavond lui: nasi met beef, champignons, prei, rijst: Beef marinerend in soya saus, olie, sambal, suiker en knoflookpoeder. Rijst koken, de rest opbakken, bij serveren bij elkaar voegen. Ook lekker.

Dagboek 27 juli 2009 Melbourne
We verkennen de binnenstad van Melbourne, die een paar leuke en gratis dingetjes heeft; een hop-on-hop-of bus, en een hop-on-hop-of tram. Beide hebben we uiteraard gebruikt. Verders. De stad verkent. Sfeer geproefd. De winkels gefrequenteerd. Koffie geprobeerd. Kortom, nietserig wat rondgeneuzeld als een stel hangouderen. Want ook dat moet even gedaan worden, na de actievolle maanden. En de laatste overnachting in de Hiace, want ook daar komt een keer een eind aan.