Superlatieven schieten tekort! - Reisverslag uit Grafton, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Superlatieven schieten tekort! - Reisverslag uit Grafton, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Superlatieven schieten tekort!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 Juli 2009 | Australië, Grafton

Dagboek 13 juli 2009 Binna Burra
We maken een dagtocht door het Lamington park, ook wel het Binna Burra, en we treffen het heel aardig. Bij entree zien we een stuk of 5 Pandemelons, kleine bos walibies. De tocht gaat door 3 verschillende soorten bos; nat regenwoud, oerbos met Antartic breeches (weer een boom die hier eigenlijk allang niet meer had mogen bestaan) en eucalyptus bos. Bij de laatste ruiken we de koala’s wel, maar zien we ze niet. De tocht is an sich niet zo lang, 12 km’s , maar omdat het aardig stijgt en daalt hebben we er toch de hele dag voor nodig, zeker omdat we overal even rustig willen kijken. Verder veel vogels, en een Antechinus Stuartii, een kleine Marsupialia. (zoek dat maar eens even op) Leuk uizicht , we kunnen op een bergtop Surfer’s Paradise zien, met de Q1. Ook vanavond weer wraps.

Dagboek 14 juli 2009 Grafton
Hé bah. Weer een stuk rijden. Maar dan wel over de toeristische route, ok, vooruit dan maar. Het beoogde traject bleek 150 km lang, dus niet te gek veel km’s, maar over de hele lengte zat ongeveer 40 km rechte weg. De rest was een lange achtbaan door de Great Dividing Range, het gebergte dat de kust van het binnenland afschermt. Ondanks het iniminie regenbuitje in de ochtend, altijd lekker weer zo’n NL’s ontwaken, was het natuurlijk prima te doen. De route ligt op de overgang van Queensland naar New South Wales, met een echte natuurlijke grens, een soort pas, ook aardig om mee te maken. Onderweg nog wat van die dingen die bij zo’n route horen, zoals de Natural Bridge, waar in de grot ernaast glowworms zouden moeten zitten. Het bleek nog te licht te zijn, dus die traktatie hebben we moeten laten gaan. Gelukkig nog een paar Pandemelons, die niet te beroerd zijn om te blijven zitten als je ze van niet al te ver wilt bekijken. De weg gaat bij mij in de top 10 rijroutes, en dan zijn we eigenlijk nog niet waar we moeten zijn, namelijk de Waterfall HY. Slaapbestemming Grafton is, naast een prachtig pittoreske naam heeft, ook ‘Home of the best steak in the World’. Waar heb ik dat meer gehoord…