Thrill Seekers - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Thrill Seekers - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Thrill Seekers

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

25 November 2009 | Thailand, Chiang Mai

Dagboek 24 november 2009 Chiang Mai
Thrillseeking is het thema vandaag, en dat doen we met een met een down-hill op de fiets. Het traject gaat door de CM bossen over stukjes single trek, en boerenweggetjes. Verzamelen en met de terreinwagen en -fietsen de berg op naast CM. Daar eerst spulletjes aanmeten want een volledige crossmotor set wordt verstrekt, met knie- en elleboogkappen, helmpjes, borst- en rugprotectie en handschoentjes. Dat lijkt in eerste instantie wat overdreven, maar is het uiteindelijk zeker niet. Ook instructie over mountainbike algemeen, en een indeling naar kunnen en traject. Wij doen de ‘makkelijke’ route 1, het lijkt ons beter maar niet gelijk de ‘intermediate’ of ‘specialist’ te doen. Ons groepje wordt in een snelle en langzame ingedeeld, en dat werkt in eerste instantie wel het beste. Bas in de snelle, Lies in de langzame. Op de andere afdalingen/groepen zien we wat jongens rondlopen waarvan we denken dat ze zichzelf ietwat overschatten, maar dat is dan hun probleem. De Bas groep gaat als eerste weg, en op de eerste uitdaging, de gids probeert het niveau van de groep een beetje te peilen, valt een deelnemer al gelijk 2,5 meter in het ravijn, en trekt het niet meer om verder naar beneden te rijden. Hij had niet zo goed opgelet bij de instructie, denken wij. Uiteindelijk worden de Lies groep en de Bas groep weer bij elkaar gevoegd, want de gids Bas groep blijft (terecht) bij de gevallene die wordt opgehaald met de terreinauto. Verder naar beneden probeert de Lies groep gids het voor iedereen interessant te houden, zet het tempo er lekker ambitieus erin en worden wat uitdagender bijpaadjes erbij genomen (als het al niet uitdagend genoeg is) met als resultaat dat Bas bij elkaar maar 3 keer op zijn plaat gaat. Maar het zo nog een keer zou doen. En Lies ook. Einde van de dag onder aan de berg nog een MSG nassietje binnen het arrangementje, en weer terug naar de stad. Down hill = aanrader! In de avond nog even langs nachtmarkt, waar we bij een local ginseng wijntje wat bijpraten met een Oz (Dennis) over hoe dat nu allemaal gaat in de wereld. Het praatje is een goeie to-do, de wijn wat minder.
Dagboek 25 november 2009 Chiang Mai
Vandaag nog veel meer thrillseeking, Lies gaat naar de tandarts om 2 gaatjes te laten vullen. En na de avonturen van het fietsen vinden we het daarmee wel mooi geweest, dus we doen niet zoveel behalve bekijken hoe we de komende weken gaan invullen. We zitten met een planningsgaatje van 6 dagen tussen het einde van het Thaise visum en de geplande datum van vertrek naar Bali vanaf Kuala Lumpur, plus hoe we zo goedkoop maar wel beetje relaxt in het zuiden terecht gaan komen. Na ampel overleg zal het de nachttrein naar Bangkok worden, overnachten in BKK, en vandaar verder met de VIP bus naar het zuiden. En dan moeten we ook nog aan de westkant terecht komen, want aan de andere kant is dan de winterstop. (ja echt waar, slechtere weers- dus duikomstandigheden, bijvoorbeeld Perhantian in Maleisië gaat zelfs helemaal dicht.) In CM is dat allemaal niet van toepassing, lekker, niet te warm weer, en alles is gewoon open!Toch nog een vermeldingswaardige activiteit, het Museum of World Insects & Natural Wonders waar we uit de maat grote insecten en andere geleedpotigen kunnen bekijken. De al even maffe uitbater is ook ontdekker van een 6-tal soorten muggen, en heeft een op zijn minst aparte redenatie mbt malaria. We hopen de showmodelletjes niet al te dicht bij mee te hoeven maken.

• 25 November 2009 - 22:13

Karen:

Hoi B&L, Lekker spannend allemaal. Liset jij durft wel zeg! naar de tandarts in het buitenland. Hier is de kindervriend weer binnengehaald bij 16 gr.C.
    en alle kindertjes dromen en hopen weer op van alles. We gaan jullie wel missen op 5 dec, maar we zullen wat extra pepernoten nuttigen ter compensatie. Veel geluk.
    XXX K-J-B-S

• 25 November 2009 - 22:13

Karen:

XXX K-J-B-S

• 25 November 2009 - 22:26

John:

leuk hoor zo,n fietstochtje. ja bas het is natuurlijk geen ardennen. later

• 27 November 2009 - 10:15

Mirjam:

Knallen Lies op die fiets!! Super stoer!! (ja ook jij Bas maar jij hebt dat vaker gedaan..)

Hier weinig nieuws. Depri donkere dagen, regen non-stop en ik droom van verre oorden ;-)

Genietse maar weer