Avonturenpark Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Avonturenpark Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Avonturenpark Chiang Mai

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 November 2009 | Thailand, Chiang Mai

Dagboek 22 november 2009 Onderweg naar Chiang Mai
De dag begint wat onhandig, maar valt uiteindelijk allemaal wel mee. Het ticket voor de nachttrein naar Chiang Mai gaat helaas niet door, en de ochtendtrein terug naar Ayutthaya rijdt ook al niet. We kunnen wel een staanplaats krijgen in de volgende trein(blijft niets ons dan bespaard…) en dat is voor ons ook goed genoeg. (oh, gelukkig) Gezellie met de locals, die ietwat onwennig naar een paar van die grote lummels kijken. Het wordt daarna in Ayutthaya een dagje wachten op de avondbus naar Chiang Mai, ipv de trein, en helaas is A. voor een 2e keer niet zo stuitend interessant. Wat ook een beetje onhandig is dat we denken dat er in restaurants veel MSG in het eten wordt verwerkt, je houdt er zo’n weeïg gevoel in je buik aan over, als die al niet op hol slaat. Voor de lezers thuis, denk aan de afhaalchinees van vroeger, die op onverklaarbare wijze altijd zo smaakvolle nasi serveerde, met maar 2 snippers kool en een erwt erin. Dat was dus met MSG op smaak gebracht. Om 20.00 dan toch de nachtbus, die alleen toeristen vervoerd, en dus vol zit met bekpekkers, die met veel pijn en moeite wel wat willen inschikken zodat bij de gratie Gods wij ook bij elkaar kunnen zitten. Nachtbussen verliest zijn charme voor ons, alleen als de bus met ligbedden (niet ligstoelen!) is uitgevoerd doen we dat nog. De trip verloopt verder volgens schema,
Dagboek 23 november 2009 Chiang Mai
En komen we om 6 uur in de vroegte aan in avonturenpark Chiang Mai. Het Julie guesthouse is er eentje van het elementaire soort, en omdat het s’nachts gewoonweg koel is kunnen we lekker goedkoop een kamertje voor 220 baht nemen. Dat is dan €4,40 per nacht, en dat is mooi, want dergelijk geld besteden we liever aan een meerdaagse trekking, een downhill mountainbike tocht en een rondje noord west Thailand motor rijden. CM is verders nog steeds een relaxte stad, en we moeten er nog steeds aan wennen dat men hier gewoon aardig kan zijn, zonder dat je gelijk als een wandelende geldautomaat gezien wordt. Wij moeten dus ook weer ontdooien.