Natuurvorsen - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Natuurvorsen - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Natuurvorsen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 November 2009 | Thailand, Pak Chong

Dagboek 20 november 2009 Pak Chong
We hebben de trein naar Pak Chong, deze keer 2e klas, we krijgen geen kaartje voor de andere klasse. We nemen maar aan dat dan de toeristen bij elkaar zitten, wat voor de conducteur het allemaal wat makkelijker maakt. De treintrip gaat eerst door rijst- en moerasvelden, dan door bergjes, wat natuurlijk erg leuk en mooi is. We hadden vanuit Ayutthaya de trip geregeld, en gelukkig, we worden inderdaad opgewacht door een charmante meid, die ons in de pick-up naar het hotel brengt. En voor die 400 baht is dat een leuk onderkomendje. Het is zowaar koeltjes in Thailand (heeeel relatief natuurlijk), dus de airco is niet nodig, wat wel lekker slapen is. Het tripje voor de namiddag zijn 3 dingetjes, een ritje op een olifant (altijd leuk), een dipje in een bron (leuk bij hogere temperaturen, nu wat minder, maar gehard als Bas is, toch het water in) en het vertrek van een kleine 3 miljoen vleermuizen op zoek naar vliegjes, muskieten, vlinders en ander vliegend spul (heel erg leuk). Vooral de laatste is een indrukwekkend fenomeen, het lijkt wel een scene uit the Mummie. De gidse, dezelfde die ons afhaalde van het station, is attent en brengt wat lekkers mee, brengt ons naar de avondmarkt, (wij thai hapjes eten) en haalt ons weer op. Wat een service…
Dagboek 21 november 2009 Pak Chong
We hebben een tour door het Khao Yai, een van de oudste natuurparken in Thailand, en we worden om 8 uur afgehaald. Heel verrassend is dat het gewoon fris is, om het een beetje behaaglijk te houden, moeten we fliesstruitje en lange broek aan. Gids en gidse brengen ons naar een trek(je) van 3 uur, en we zien toch wel een paar interessante dieren, longhornbill vogels, groot en klein, en een groep gibbons, 4 stuks en een jonkie. En uiteraard een aantal makaken, die zitten vrijwel overal. Ook nog een voetprint van een Gaur, een uitvergrote waterbuffel. In het park zitten ook tijgers en andere katachtige, maar die krijg je op zo’n kort trekje zeker niet te zien. We doen ook nog wat andere zaken aan als een waterval, een mooi uitkijkpunt en zo. Wat we graag hadden willen zien in de vroege avond, namelijk wilde olifanten, gaat helaas niet lukken, want het is weekend, en de Thai gaan ook graag een weekendje recreëren, en daardoor is het te druk voor de olifanten. Wat wel jammer is, want volgens de gidsen heb je hier een 60% kans (normaal gesproken) om ze te kunnen spotten. Anyway, toch een leuke dag want het park is floratechnisch gesproken ook erg mooi. (dierenspotcount: Longhornbill vogel groot en klein, herten, gibbons, makaken, slang (dood), eekhoorn en een spin (groot) dus wel aardig, toch)