Terugkijkend in retroperspectief (of zoiets) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Terugkijkend in retroperspectief (of zoiets) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Terugkijkend in retroperspectief (of zoiets)

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 Oktober 2009 | Vietnam, Hué

Dagboek 5 oktober 2009 Halong Bay
We worden weer met prettig ontbijt verwend, en varen naar de pier waar we voor een wandelingetje worden afgezet. Het is een ommetje van 4 km heen en 4 km weer terug, over Cat Ba Island, met veel rijstvvelden, een viskwekerij en nog wat van die dingen. Tijd is hier een beetje stil blijven staan. In het locale restaurantje weer een erg lekkere lunch, met gewoon simpele dingen, en die weten ze hier heel aardig klaar te maken, zonder zwaar te moeten peperen/chillyen /spice-it-up grappen. Terug met de boot naar een plek waar kayaks op ons liggen te wachten, en waar we een duikje kunnen maken. Allemaal relaxt, de Halong eilanden zijn oases van rust.

Dagboek 6 oktober 2009 Onderweg naar Hue
Aan alle goede dingen komt een eind, en zo ook aan de trip naar Halong bay, maar niet voorat we eerst het jade paleis en robijn koning onderweg hebben bekeken. De gids, Long, geven we nog een tip bij afscheid, en het lijkt erop dat alleen wij die gewoonte hebben, de andere tripgenoten vinden het allemaal maar vanzelfsprekend. Beetje jammer. We hebben qua weer het aardig getroffen, vrijwel geen wind, redelijk zonnetje, het was een beetje heiig waardoor je niet zo snel verbrand. Zeker als je weet dat het midden van Vietnam getroffen was door een tyfoon, en 2 weken ervoor een (illegale) boottrip op een ramp was uitgelopen, met 5 verdronken toeristen. Dit wisten al we voordat we weggingen, daarom hadden we niet de goedkoopste trip uitgezocht, maar een met goede referenties op internet. Terug in Hanoi wat eten, en wachten op de trein, die om 23.00 vertrekt. We hebben nu een 4 persoons 1e klas coupe, omdat we even geen zin hadden in de hardsleepers.