Oordoppentijd - Reisverslag uit Kunming, China van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Oordoppentijd - Reisverslag uit Kunming, China van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Oordoppentijd

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

25 September 2009 | China, Kunming

Dagboek 24 september 2009 Onderweg naar Kunming
En vandaag een gedeelde dag, in de ochtend nog even Emei Shan verkennen, en om 18.00 de trein naar Kunming. Het lopen van de dag ervoor heeft uiteraard geresulteerd in wat spierpijn en nog wat van dat soort ongemakken, maar dat is allemaal wel te overzien, we overleven het wel. Emei Shan heeft nog wat aardige tempeltjes en zaakjes in de directe omgeving, dus het loont wel de moeite om er een rondje te wandelen. (klein CC-tje) Altijd leuk, een waterslangetje, en een blad sprinkhaan, dwz een sprinkhaan in de vorm van een blad, is de score van het ommetje. Op tijd met een manikale taxichauffeur, en de nachttrein in. Kunming moet 15 uur verder de bestemming zijn.

Dagboek 25 september 2009 Kunming
En in de ochtend weer met gepaste muziek wakker, na redelijk rustig geslapen te hebben. Deze keer hadden we wel de oordoppen in, de mede coupe genoten waren wat luidruchtiger, zeg maar, wat chinezer. Maar al met al, best wel weer te doen. In Kunming naar the Hump, een hostel dat weer van alles en nog wat aanbiedt, waaronder wifi en een heel ruime kamer. Prijs is ok, en de bedden schoon, dus wij weer tevreden. We hebben nog een aantal uitdagingen te gaan vandaag, het versturen van de nodige souvenir rommel naar NL w.a. de back up van de fotoos en het regelen van de nachtbus naar Hekou, de grensplaats waar we Vietnam gaan penetreren. We maken het ons daarna verder makkelijk, vingervoedsel (klinkt in het NL’s altijd weer net even anders als in het E.’s ) en een biertje. We hebben nog wat gebabbel met wat andere bektrekkers, die de route die wij net afgerond hebben ook willen gaan doen. Altijd leuk om wat ervaringen uit te wisselen. Pikant detail, de oordoppen van de treinrit doen bij de noodzakelijke nachtrust in the Hump weer goede zaken.