Afronden in relaxte sferen - Reisverslag uit Kunming, China van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Afronden in relaxte sferen - Reisverslag uit Kunming, China van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Afronden in relaxte sferen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 September 2009 | China, Kunming

Dagboek 26 september 2009 Kunming
We gaan de stad verkennen, en dat is een leuke rondje maken naar diverse plekken. Kunming is zo slim geweest niet alle originele bebouwing zsm te slopen en te vervangen door gezichtsloze hoogbouw, maar heeft een aardige mix van oud en nieuw weten te handhaven. De stad is daardoor geen tijdloos museum of een 2050 hightech betonland, maar heeft tegelijkertijd iets dynamisch en laid-back over zich. Het is gewoon lekker toeven hier. Dus veel authentieke gebouwen, dat is dan echt authentiek en authentiek nagemaakt, en nieuwbouw naast elkaar. We passeren een parkje, waar weer vrolijk gedanst wordt, zien een paar rivierkreeftjes rondscharrelen, een paar vogelmarktjes met niet al te schrijnenende beessies, en eindigen voor het CC gedeelte in een tempeltje, waar we de middagservice mogen meemaken. In de avond hebben we een Europeesch uitje, een steakhuis, dat heel aardig het steekje neerlegt zoals blankjes dat graag willen. Alleen blijft het lastig om de paar meest in het oor springende gewoontes van de chinese medemens eruit te filteren. (Even een paar voor de liefhebbers, smakken en rochelen zijn dat de geijkte zaken bij het eten, voor verkeerstechnische zaken, het volledig ontkennen van andere gebruikers. ) Voor de rest, ach, er valt allemaal wel mee te leven…..

• 28 September 2009 - 14:04

John:

weer erg mooie verhalen en belevenissen. alvast een goede 1.2.3 oktober gewenst. neem er 1 van mij

• 29 September 2009 - 23:20

Rene:

Helemaal met John eens. Neem er ook een paar van ons!

• 30 September 2009 - 09:00

Mary:

Ook mee eens neem er ook maar een paar van ons. Nu uitkijken dat je niet dronken wordt, hoewel zou je anders ook worden toch !
    Dikke kussen vanuit rood wit Leiden MenM