Viva Las Macau! - Reisverslag uit Macau, Macau van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Viva Las Macau! - Reisverslag uit Macau, Macau van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Viva Las Macau!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Augustus 2009 | Macau, Macau

Dagboek 17 augustus 2009 Singapore
Na 2 dagen stadten, wordt het weer even tijd eruit te gaan, en daarvoor gaan we het halve land door. Nu heb je dat al snel in Singapore, was NL klein, Singapore is een stadstaat. Die het erg goed doet, straten zijn schoon, openbaar vervoer is op tijd en brandschoon, en de mensen zijn aardig. Het lijkt allemaal wel wat op Zwitserland. Er zijn hier 2 dierentuinen, en die hebben een aardige aanbieding, (ze liggen naast elkaar) overdag naar de gewone, en s ‘avonds naar de nachtdierentuin. De meeste dieren komen toch alleen in de avond echt tot leven dus dat combineert wel leuk. De sfeer van de avonddierentuin is meer voor het echie, voor zover dat gaat natuurlijk in een zoo. Ook zijn wij vandaag helemaal een met de Singaporiezen, we doen nu alles met het openbaar vervoer! Gewoon zo maar! En we komen nog op de juiste plek aan! Kijk, dat is nu bekpekken.

Dagboek 18 augustus 2009 Singapore
Sentosa island is de plek waar Singapore ontspant, dus die gaan we even verkennen. Er is echter een bouwproject gaande waarmee zo ongeveer het hele eiland bij is betrokken, dus na een korte blik vinden we het wel mooi geweest. Terug op het vasteland nog beetje rondgelopen, maar vandaag hebben we eigenlijk niet zo’n zin in geslenter, dus we gaan kort terug naar het hotel. Even de mogelijkheden van de airco analyseren.

Dagboek 19 augustus 2009 Macau
Onze laatste uren op het Maleisische schiereiland, en die vullen we in met zo lang mogelijk de hotelkamer te bezetten, de bagage op te slaan in het hotel, en een stadswandeling in dit Zwitserland van Azië. Van mall naar mall, want die zijn lekker koel. De vergelijking Swiss des Asian klopt nog steeds want qua prijsniveau is dit na Ozz wel het duurste uitstapje. De pendelbus, goedkoper dan de taxi, komt ook op afroep, en rost ons door het verkeer naar Changi, de luchthaven. Nog even een spannend momentje, want Lies heeft een graadje verhoging, en H1N1 is nog steeds een hot item. In het vliegtuig nog een spannend momentje, we hebben een miniluchtzakje. Daar wordt je weer wakker van. In de nacht komen we aan op Macau, en hotel Central is qua prijs nog wel te doen, qua schoonheid is het een ander verhaal. Maar de lift, de airco en de balie doen het, dus we kunnen lekker slapen.