Klein China, nog kleiner India - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Klein China, nog kleiner India - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Klein China, nog kleiner India

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 Augustus 2009 | Singapore, Singapore

Dagboek 15 augustus 2009 Singapore
We maken er een stads dagje van. Eerst naar het centrum met de metro, beste vervoer hier, en dan een rondje maken en de dingen en dingetjes bekijken. Onderdeel is een rondje met de, jawel, hop-on-hop-of boot, en daarna de stad in wandelen. Omdat de F1-nachtrace in september in het centrum gehouden gaat worden, zie je her en der al de verlichting staan. Hoofdmoot van de dag is uiteindelijk China town, en dat is hier een gezellige en relaxte bedoening. Er staat een mooi museum over de eerste Chinese immigranten tot nu, met veel info, die waarschijnlijk ook wel op andere China towns ter wereld van toepassing zal zijn. Mooie verhalen. Had Kuala Lumpur al een uitgebreide voedselvoorziening, in Singapore kom je er helemaal niet meer uit. Het werd uiteindelijk Thais, maar niet de hete versie. Snacks tussen door tellen niet mee.

Dagboek 16 augustus 2009 Singapore
Singapore ligt, zoals iedereen weet, in de tropen, en dan kan het wel eens warm, zeg maar heet worden. Deze open deur werd weer eens bevestigd, en daardoor was ons tempo om wat te doen en te zien een beetje laag, zeg maar, erg laag, ja. We hebben Little India bekeken, een warenhuis waar bakken met laptops werden aangeboden, en een rommelmarktje doorgewandeld. Blijkt dat in NL de prijzen van laptops eigenlijk de laagste zijn waar we tot nog toe tegen aan gelopen zijn. Little India hier is nog steeds authentiek, er zijn heel veel Bangladeshie en Indiers hier die het vuile werk opknappen, voor weinig, en die wonen er. Ietsjes minder gezellie als Little China, maar daar loopt het dan ook over van de toeristen. (Zoals wij uiteraard ook zijn, wij doen er alleen wat idioot langer over.) Het is uiteraard hier ook niet alleen maar goednieuws show, ook wij hebben wel eens met dingetjes te maken. Zoals bv de reservering van een hotelkamer, die spontaan wordt ingetrokken, na een schijnbaar door ons verzonden cancelling. Wij verdenken de verhuur dat ze de kamer duurder kunnen wegzetten, en daar zijn wij dan de dupe van, de kl…… (vul zelf maar wat leuks in). Anyway, gezondheid is belangrijker, en dat gaat allemaal, zeg maar, ok. Zeg maar.