Vermoeiende dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Vermoeiende dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Vermoeiende dagen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 Augustus 2009 | Singapore, Singapore

Dagboek 13 augustus 2009 Kuala Lumpur
Verplaatsen, verplaatsen, transporteren en verplaatsen vandaag. De super VIP luxe bus deze keer, na de avonturen met de kakkerlakexpres wilden we weer eens op stand (ahum) onze weg vervolgen. De route gaat naar Kuala Lumpur, omdat we vandaar uit naar Singapore vliegen. Dat wil zeggen, de ochtend erop hebben we de eerste vlucht vanaf het LCCT, om 06.25, wat op een uurtje rijden van KL ligt, waar we eerst nog moeten zien te komen, want het hotel zat vol en er was geen andere en we moeten wel op tijd zijn en nog wat van die dingen die fout zouden hebben kunnen gaan gebeuren. Om een heeeel erg lang verhaal kort te maken, we overnachten dus in KL, nemen de eerste bus naar het vliegtuig om dan om 06.25 te vertrekken naar Singapore. Deze vlucht kost 60 Ringit voor ons 2-en. In KL hebben we een welhaast spirituele ervaring, we doen de overnachting in het YMCA. Echt waar. En nog voor een leuke prijs. Had je niet gedacht, hè. Al waai-amsieee-ee zingend gingen wij natuurlijk onze kamer op, enzo enzo enzo. Zonder grappen, deze organisatie, zit wel een gristelijk ondertoontje aan, nou ja, - tje, doet wel aardige dingen voor als je er voor openstaat. ( Nee, niet letterlijk, bedoelen we, echt, nouja, laat nou maar!) Anyway, de dag maken we verder weer klein, wat in KL erg makkelijk is. Komt hier ook nog een hoosbui over ons heen, maar vanuit een restaurantje is dat best wel aardig uit te houden.

Dagboek 14 augustus 2009 Singapore
De dag was lang en begon vroeg. Het YMCA heeft zo zijn stille en gehorige kanten, en helaas hadden we de gehorige. De buren wilden ook niet echt mee werken, Anyway, op tijd eruit om 02.30, naar het busstation en door naar het vliegveld. Inchecken, de lucht in en om 09.00 staan we bij de balie van ons hotel, het Frangrance Hotel Rose met goede balie, waar we de rugzakken kunnen dumpen en de stad ingaan. De hop-on-hop-of bus (alsof wij ooit iets anders doen) nemen we weer om de stad te verkennen, en, struck by lightning, is dit wel Azië??…. Alles opgeruimd, (bijna) normaal verkeer, een schoon hotel, jeetje, dat het nog kan. Al dit schoons heeft natuurlijk ook zijn mindere kanten, het prijsniveau ligt zo ongeveer op NL voor veel zaken. Maar goed, beetje opletten op het uitgaven patroon, en dat begint met eten in het food court voor (met zijn tweeën) voor 3 euro, maar dat was dan ook een aanbieding, en alleen Mie. Wel met drankje. Nog steeds erg lekker. Maar zaken als de was zijn opeens weer financiële obstakels, dus daar gaan we creatief mee om. Zelf rommelen op de hotelkamer betekent dat.

• 17 Augustus 2009 - 13:56

Mirjam:

Hai Hai!

Moet wel lachen. Tis allemaal zeer herkenbaar. Ik heb precies dezelfde foto's etc als jullie! (Cameron Highlands) Ook wij sliepen bij Father's Guesthouse, in zo'n aluminium - bunker. Vond trouwens die Rafflesia-huppeldepup maar lelijk en hij stinkt ook nog is een uur in de wind.
    Nou, have fun maar weer in Singapore!