Aaaahhhhhh.... - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Aaaahhhhhh.... - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Aaaahhhhhh....

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 Juni 2009 | Australië, Yeppoon

Dagboek 23 juni 2009 Rockhampton
Verplaatsen, verplaatsen, verplaatsen. De route (350 km) is door een stuk redelijk bergachtig land, wat van licht bosachtig overgaat in droge savanne. Het eerste stuk zit er een Ozz achter ons die een duidelijk ander idee van de belevenis van de omgeving heeft, dus die laten we zsm passeren, met zijn aanhanger/trekker combinatie van behoorlijk gewicht. (zgn Roadtrain, en die mannen hebben haast. Altijd. En rijden door. Altijd.) We gaan eigenlijk op onze schreden terug, en dat betekent zoveel als dat we ook weer op dezelfde camping in Rockhampton terecht komen. Die ligt langs de Fitzroy, en daar schijnen ook weer krokodillen te zitten, dus we proberen ‘s avonds croc’s te spotten. Zoals dat dan werkt zien we ze uiteraard niet, maar toch een beloning, een fraaie pelikaan maakt het voor ons weer de moeite waard. Wijntechnisch hebben we overigens het volgende: Shiraz is de te prefereren druivensoort, al dan niet vermengd met Cabernet. De mousserende versie van Shiraz is leuk om een keer te proberen, maar ook niet meer dan dat. Mixen waarbij alle druivensoorten bij elkaar worden gehupst is aardig voor beginners, maar verveelt de ware connaisseur snel. De naakte smaak van de enkeldruifsoortige druif is toch de steen der wijze (of zoiets). Dit zijn de conclusies tot nog toe, en we hebben nog een stukje veld onderzoek te gaan. Er wordt aan gewerkt!

Dagboek 24 juni 2009 Yeppoon
Vanuit Rockhampton op weg naar Yeppoon gaan we naar het Animal Sanctuary, waar dieren worden opgevangen die aangereden of uit- huist zijn, verweest of door andere nare zaken hulp behoeven. De opzet van het park is erg leuk, een terrein met daarop alle dieren die zonder problemen naast elkaar kunnen leven bij elkaar, en die dat niet kunnen uiteraard apart. Dus de dingo niet bij die lopende satestok van een walibi. De dieren kunnen in veel gevallen niet meer terug de natuur in, zitten er vaak al een tijdje en zijn dan ook gewend aan mensen. Dussss aaien, strijken en eraanzitten is geen probleem. Kangaroes zijn erg leuk, kunnen begrijpend kijken, en laten zich zonder problemen volledig inpakken door een aai over de bol. Erg apart is om te voelen dat ze vrijwel geen onderhuids vet hebben, maar geheel op hun vachtje vertrouwen als het wat kouder wordt. Emu’s, cassowary’s (de vogel met het meeste aantal dode mensen achter zijn naam),cakatoes en papagaaien wel achter een hek, maar eenden, ganzen, pauwen enzovoorts op en onder je bij het wandelen over het terrein. Maar degene die echt de show steelt met hoogste aaibaarheidsfactor en geur, is de Einstein onder de beessies, de koala. Van zichzelf al een en al aanhankelijkheid laat deze 7 kg pure liefde zich zonder tegenstribbelen door mens en kind vertroetelen, maar niet te lang, want de 18 uur slaap per dag moet wel gehaald worden. (Na de hug sessie wel eens vers t-shirt aan, is het advies.) In Yeppoon een nette camping gevonden, en daar gaan we maar weer eens een paar dagen verblijven. Jawel.

• 24 Juni 2009 - 20:08

Karen:

Hoi saam, zo te zien alles oke. Jullie maken wel veel vriendjes zo onderweg. Ben benieuwd of jullie nog slangen ontmoet hebben? Zag laatst een reportage hierover en was niet echt blij. Eindelijk is de zomer hier ook een beetje begonnen, het is wachten op de zomervakantie waar we allemaal best wel aan toe zijn. We hebben skype en proberen een keer contact te leggen met jullie. Groetjes en dikke kus van ons allen.

• 25 Juni 2009 - 08:58

Huub En Toiny:

hallo jullie, kunnen je beroep misschien een beetje bijstellen,en alsnog dierenarts en assistente worden.!!of een dierentuin beginnen.
    geweldig al die dieren,en leuke foto,s
    geniet volop.
    gr liefs ma en pa.

• 28 Juni 2009 - 16:40

Mark:

Hey Bas (en Lisette natuurlijk), na een hoop ellende met de computer eindelijk weer online, heb een hoop te lezen van jullie zie ik. Een getuige mag het natuurlijk niet als laatste horen, dan maar ff via deze weg aangezien je hyves afgesloten hebt?? Daan is inmiddels 10 weken zwanger, 26 januari verwachten we een kleine op de wereld te zetten... Heel veel plezier verder nog en spreken vanzelf weer... Groeten, Mark en Daan