Jump around! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Jump around! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Jump around!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

28 Mei 2009 | Australië, Melbourne

Dagboek 27 mei 2009 Melbourne
Een lange dag, om half 4 eruit, want de teksi komt om 4-en. We gaan naar de bas terminal, en vertrekken naar het LCCT (Low Cost Carrier Terminal) bij Sepang, ook bekend van het circuit. Het wordt een dagje wachten, want de basreistijden sluiten niet aan, en dus zit er een gat van 4 uur tussen aankomst en inchecken. We maken er een hangdag van, en er is genoeg publiek om er de dag door te komen. Air Asia heeft acties waarvan je denkt hoe het in Gottesnahm ooit rendabel kan zijn, maar we profiteren er wel lekker van. Voor 425 Euro heen en terug over circa 4000 km. Om 13.00 de lucht in, en om 23.00 locale tijd landen we in Melbourne. Nog een beetje stressen over het flesje wodka in de bagage en de visums, maar we wandelen zo ongeveer door de controles en checks heen. Geen stress. Biertje op de airport en we wandelen naar het F1 hoteloptrekje om even de eerste overnachting makkelijk te houden. Lange dag, morgen gaat het allemaal starten!

Dagboek 28 mei 2009 Lorne
Oehhaa! Lekker geslapen in het F1-tje, nu gaat het allemaal gebeuren. Eerst ontbijten bij de Mac, even een concessie, en dan met de Yellow Cab naar de autoverhuur. Wat is het hier anders, bomen, planten, geuren, geluiden van de vogels, het lijkt wel het andere eind van de wereld. It’s a bit of England, but not as it is in the old world ;-) Chezz. Het campertje, weluitgekozen de Cheapa, is klein maar fijn. Inkopen in de locale supermarkt en we kunnen links rijden. We gaan de Great Ocean Road op, en die doet zijn naam eer aan. Ruige en fraaie panoramaas, en de geur van verse Eucalyptus dringt in je neus door. We moeten een overnacht plek hebben, en bij Lorne vinden we een camping, want uit met de verwennerij, gecamperd gaat er worden, dus koken moeten we. Bij binnenkomst en inparkeren stond hij er overigens al, skippy van 1, 5 m hoog. Oei, dit is wel erg leuk, we kunnen alweer naar huis! En bij een temperatuur van 5 cees gaan we de nacht in…. (even voor de insiders, het is hier winter)

• 29 Mei 2009 - 17:29

Bea:

leuk, 'even' australië meepakken... als je nog in de buurt van Brisbane komt, schuif dan even aan bij Quest Coffee ,'t schijnt dat ze die bonen zelf branden...
    Eva & Paul hebben daar een koffiebranderij geopend, jullie zijn er nu vlakbij dussss doe ze de groeten!