Nog meer geduik - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Nog meer geduik - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Nog meer geduik

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 April 2009 | Indonesië, Batavia

Dagboek 7 april 2009 Tulamben, Bali
We hebben een wereldwonder meegemaakt! In de 36 uur tussen de verkenningsduik en de verplichte wrakduik blijkt het wrak gebergt/verplaatst/geborgen te zijn…. We kunnen het niet vinden, maar uiteindelijk blijkt dat de stroming ons op een paar meter gefopt heeft, en dan vindt je het scheepje (130 meter lang) niet meer. Gelukkig is de duik ook gewoon leuk, maar goed, we moeten hem nog een keertje overdoen voordat we weer verder kunnen gaan met de PADI cursus(PADI staat voor Put Another Dollar In, overigens). In de middag maken we nog een vrije duik, waarbij we het rif bij het strand nog een keer verkennen, en specifiek de muur. Dat is een stuk rots dat loodrecht de zee in gaat, en een hele gevarieerde flora en fauna heeft. Heel erg mooi. In de middag doen we al snorkellend het stukje nog een keertje over, wat zeker zo leuk is. De middag wordt in gepaste dufheid en Bintangs afgesloten. En het eten wordt alweer verzorgt!
Dagboek 8 april 2009 Tulamben, Bali
Vandaag hebben we weer (alweer…) duiken! Er is 1 duik te gaan, tbv van het Padi adventure certificate. De duik is het (her)ontdekken van het wrak, wat nu op onverklaarbare wijze weer is terug gelegd. Wreckless Elco blijkt een vervolgend wereldwonder te hebben laten geschieden, en erdoor en eronderdoor zwemmen (jawel) was erg leuk. We moeten in de middag weer inpakken, want we gaan door naar tussenstop Lovina, omdat het anders een beetje teveel rijden is op een dag voor de volgende locatie, Adi ssri, bij Permutaran. In het zwembad bij het hotelletje wordt de dag in gepast nakeutelen over de duik afgesloten. Moet gezegd worden, de balinese wijn (rose) is geen straf. De keuken ook niet trouwens. En de bediening ook niet in het restaurant. Het weer zat ook al niet tegen. Hotel ook niet. Airco in bus deed het ook gewoon. Is er dan niets te klagen….