Lekker nachtje gehad. - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Lekker nachtje gehad. - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Lekker nachtje gehad.

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

17 Maart 2009 | Indonesië, Padang

Dagboek 17 maart 2009 Padang
We hebben het gehaald, om 14.00 reden we Padang binnen! De rit was een ervaring op zich, en gelukkig hebben we van begin tot eind dezelfde chauffeur gehad, die alvast een stukje in had kunnen rijden vanaf Medan. En dus, even rekenen, euhhhh, maar een kleine 24 uur aan een stuk door gereden heeft. Moet kunnen, de tachograaf zal een mankementje hebben gehad. In Padang gelijk naar hotel Immanuel, de schone naam kan de staat van de kamers niet geheel waar maken, maar we hebben ruimte! Met WC! Daar!
Om de euforie een beetje te drukken valt ‘s middags bij het pinnen de stroom af, en weten we nu dat dan je pasje per direct overleden is. Heeeel eventjes valt ons immer opgeruimde gemoet ons af, en hadden er gaten zo groot als Padang, in Padang mogen vallen, waar Padang dan in weg had mogen zakken. Maar de behulpzaamheid van passanten is wel dan weer een warme douche. Het komt wel goed, het kan alleen even duren. Het restaurant naast heeft wireless internet, dus stijgt bij ons de stemming weer navenant. Na 2 biertjes vallen we kogellam in slaap. (echt waar)

Dagboek 18 maart 2009 Padang
Inderdaad, een telefoontje over het pasje en de zaken zijn geregeld, en wij ook weer helemaal blij. Aangezien er nog delegatie naar Balie komt, kan het nieuwe pasje per vliegtuig binnengevlogen worden. We gaan ons orienteren over wat we hierna gaan doen, en dat gaat een stukje strandvakantie worden, ten zuiden van Padang. Een medewerker van het hotel wil ons daar wel heen rijden, hij heeft een vriend die daar een leuk resort aan het strand heeft. Voor de rest van de dag existeren wij hier een beetje; site-seeing, indonesisch gebakje happen, DVDtje voor 65 cent gekocht, het leven is zo slecht nog niet.