Birma / Burma / Myanmar - Reisverslag uit Tachilek, Myanmar van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Birma / Burma / Myanmar - Reisverslag uit Tachilek, Myanmar van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Birma / Burma / Myanmar

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

09 December 2009 | Myanmar, Tachilek

Dagboek 9 december 2009 Tachilek Myanmar
En op weg verder naar Birma. We worden eerst vergast bij de locale juwelier die de maaltijd sponsort om de verkoop van zijn zilver en robijn sieraden te stimuleren (dit is redelijk gewoon in ZO Azië). Absoluut niks mis mee, erg lekker. Een enkele sukkel had onderweg ergens een (dacht hij) mooie ring tegen zeer concurrerende prijs gekocht, hier konden ze hem vertellen dat het een genuine fake was. Daarna door naar de Birma grens, voor het verlengen van de visum. De grensovergang is een zwaar beveiligde doorgang, waar je door een corridor naar de douane wordt gebracht, die ons een visum voor 1 dag verstrekt. Omdat we met de gids gelijk mee terug moeten, hebben we helaas geen tijd om wat rond te kijken, maar een fles locale whisky kunnen we nog wel scoren. Die kost hier ook niks. En weer terug naar Thailand, waar we dan het gewilde stempeltje voor de visumverlenging krijgen.