Stranden. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Stranden. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Stranden.

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 November 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Dagboek 3 november 2009 onderweg naar Sihanouk
De dag begint met een regenbui, en dus hebben we een aanleiding om rustig op te staan, alvast de tassen in te pakken voor de nachtbus en ander geneuzel, waar je dan zo op aanloopt. Het idee om te gaan fietsen laten we dan ook maar varen, dan maken we maar weer een Tuktuksjoof blij. We gaan nog een aantal tempels van het Angkor Wat complex bekijken, en deze hebben dan ook net weer andere interessantheidjes als de anderen. Beetje jammer van de regen, want de fotoos die tijdens de regenbui zijn geschoten zijn minder, je wilt toch niet te nat worden, en dan kies je niet altijd de beste plek om een kiekje te schieten. De fotoos van de droge fase zijn gewoon ‘beter’. Op tijd terug, nog even internetten voor de weersverwachting in Sihanoek, die helaas ook een buitje laat zien, en wachten op de bus. Hopen dat we beenruimte krijgen, meestal een helaas helaasje.

Dagboek 4 november 2009 Sihanouk
Na de nacht bus, die eigenlijk een gewone bus was maar alleen de rit in de nacht deed, en het begrip beenruimte vanuit de belevingswereld van een 1,50 m Cambodjaan definieerde, bij de Le Garden de Hibiscus aangekomen, gerund door, jawel, Fransen. Na de rit zijn we aardig verrot, dus de rest van de dag zijn we aan het bijkomen ervan. De hoofdwegen waren verrassend in goede conditie, weinig echte gaten. Behalve het laatste stukje voor het hotel, dat we de Tuktuk deden, daar lag gewoon niets. Sihanoek is een badplaats in opkomst, er zijn wat duikmogelijkheden, de tentjes langs het strand zijn leuk, en de touts weer volop aanwezig, dus genoeg voor iedereen. De bedoeling voor ons is om hier een 4 of 5 dagen rond te hangen, en beetje de beachbum uit te hangen. Duikelen en snorken geblazen, misschien een brommertje, en er zit nog een natuurpark in de buurt wat we ook willen bekijken.