En nog meer nattigheid - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu En nog meer nattigheid - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

En nog meer nattigheid

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Oktober 2009 | Vietnam, Nha Trang

Dagboek 20 oktober 2009 Nha Trang
Een paar duikjes en een fysieke mishandeling, ook wel massage geheten, zijn de zaken en zaakjes die de aandacht vragen vandaag. De massage is voor de verandering aangenaam zacht, en de duiksessies zijn gewoon even leuk onder water. Het zijn dan wel niet de Gili eilanden, maar er valt zeker wel genoeg te zien om een aangenaam verpozen in de natuurlijke gesteldheid des Nha Trangs wateren te rechtvaardigen (textueel verantwoord, jawel). En zeker financieel, over $40 de 2 afdalingen ga je niet zeuren. (En dat ook nog met in goede staat verkerend materiaal, we gaan niet helemaal in de uitverkoop.)

Dagboek 21 oktober 2009 Nha Trang
Het idee is zo simpel, arrangeer een goedkope boottour, langs de eilandjes voor de kust, werf wat toeristen bij de budget hotels voor dat budget boottourtje, gooi ergens halverwege een paar flessen van een lekker likeurtje erin, en party!. De boottour begint voor ons om kwart voor 9 met een busje die ons ophaalt van het Blue Sky hotel (goed hotelletje overigens), we pikken onderweg nog wat andere lotgenoten op, en om 10 uur gaan we buitengaats. Eerst varen naar een aquarium parkje wat wij even overslaan, maar daarna door naar een snorkelplek, die, heel verrassend, voor een mooi deel uit gaaf koraalrif bestaat, en met o.a. catlle vis en andere interessante visjes (barracuda!) gevuld is. De dag kan al niet meer stuk wat ons betreft. Maar toch! De reisleijer had het al gezegd, en hij ging het ook doen, de beste band van Vietnam is op de boot, en daar gaan we van genieten. Gitaartjes, drumkitje en zanginstallatie(op een bootje!), het is er allemaal, en de muzikanten hoeven zich nergens voor te schamen. Nog leuker wordt het als de favoriete Aziatische podiumbezigheid van stal wordt gehaald, uitnodigen van publiek om mee te zingen. Elk land op de boot wordt vertegenwoordigd, en Bas mag de NL honneurs waarnemen, ook leuk om een keer mee te maken. ;-) Maar de sfeer is geweldig en je hoeft je nergens voor te schamen, de entertainer weet op elastieke wijze iedereen in zijn waarde te laten en het publiek te vermaken. Toppertje! Daarna nog een ander hoogtepunt, de hele bootbevolking wordt met een eigen reddingsboeitje het water ingewerkt, waar een drijvende bar het happy hour inzet. Nog even een strandje om allemaal met goed fatsoen in zee te kunnen plassen, en we mogen weer naar huis. Nodeloos te vermelden, jeetje….