Het echte Vietnam (?) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Het echte Vietnam (?) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Het echte Vietnam (?)

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

09 Oktober 2009 | Vietnam, Hué

Dagboek 9 oktober 2009 Hue
En vandaag dan de echte VC, dus een VCVC (Vietnam Cultureel & Viet Cong). Deze recente geschiedenis van Vietnam moeten we uiteraard bekijken, en dat gaat dmv een tour door de DeMilitaricedZone. Een paar heel erg echte dingen van de Noord Zuid oorlog, hier bekend als de American War, gaan we bekijken. Hadden we Hamburger Hill gisteren al gezien, vandaag de Rock Pile waar vroeger een radarstation van de Amerikanen stond, en de Khe Sanh combat space, waar serieus geleden is. Ondanks het zware karakter van de trip, vertelt onze gidse het gewoon informatief en duidelijk, zonder een goed of slecht argumentatie erin te betrekken. Hoogstens de bevrijding, en dat is natuurlijk helemaal in welk perspectief je het allemaal wilt zien. Ook op de trip een bezoek aan een civiele schuiltunnel, gelukkig geen militaire, want die zijn nog veel kleiner. Ook hier weer, hoe hebben ze het allemaal uitgehouden. Als laatste een bezoekje aan een militair kerkhof, nu wel vanuit het perspectief van de Noord Vietnamezen. (Als je voor de andere kant gestreden had, kwam je hier niet te liggen, met je 18 jaar. Alles bij elkaar waren het er overigens heel erg veel. Te veel.) Gedurende de trip werden nog wel een paar andere zaken belicht, zoals de Ho Chi Minh route, die de bevoorrading van de VC in het zuiden moest garanderen. Moet gezegd worden, in tegenstelling tot de opmerking in de LP dat het allemaal niet zo de moeite waard is, is het dat dus wel. Wel een lange dag, om kwart over 6 werden we opgepikt, om 6 uur waren we terug

• 09 Oktober 2009 - 14:25

Janneke:

Hoe je het ook wendt of keert, je blijft natuurlijk toerist. En het getuigt alleen maar van een goed hart, als je je af en toe laat afzetten door iemand, die het over het geheel genomen met wat minder moet doen als wij! Bovendien heeft elk land weer zijn eigen trucjes. Dus ik wil na terugkomst erg graag jullie doekje zien, dan wel krijgen :)
    Het lijkt me inderdaad erg indrukwekkend om te zien wat er nog over is van de Vietnamoorlog. En om het ook te bekijken vanuit hun perspectief. Maar ze spiegelen dus toch niet echt Amerika als de grote vijand af. Wel knap eigenlijk! Interessant ook om te lezen. Veel liefs en groeten Janneke

• 10 Oktober 2009 - 10:54

Hallo!!

Hebben jullie geen last van de overstromingen??
    Grappig, wederom, mijn (en Mo's) voetstapjes liggen ook daar! Pas op met de originele vietnamese loempia... pfff... krijg nog krampen als ik daar aan denk.
    Al heimwee naar kikkerland? Doe maar niet hoor. 3 oktober is weer voorbij en dat was, zoals ieder jaar, het zelfde. Inclusief de regen. Uiteraard gezellig maar jullie hebben niets gemist! Verders is het nu echt over met het mooie weer. We gaan richting rode neuzen en erwtensoep. Ik heb niets te melden verders dus veel reageren doe ik niet maar ik wilde jullie toch even laten weten dat ik wel een trouwe lezer ben! Groeten van Jill en veel plezier maar weer. VERGEET HALONG BAY NIET!!! Heb nog spijt... :-(

Groetjes!!!!

• 10 Oktober 2009 - 11:18

Mirjam:

Ok... eerste alles lezen, dan reactie plaatsen... jullie zijn wel in halong bay geweest.. sorry..

• 10 Oktober 2009 - 11:18

• 11 Oktober 2009 - 17:56

Fred En Betty:

Jeetje wat zien jullie toch veel mooie plekjes! en wat een mooie foto's levert dat op. Die kakkerlak lijkt met nou niet het gezelligste diertje. Het eten is ook niet mis zo te lezen! Tja, 3 oktober is ... anders zonder jullie! Maar er komen nog meer 3 oktobers! Ja toch?? Geniet nog maar lekker hoor!
    Liefs Fred en Betty