Stadse gevoelens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Stadse gevoelens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Stadse gevoelens

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dagboek 3 augustus 2009 Georgetown
Verplaatsen, we hebben de veerboot naar het eiland Penang gecharterd, en die vertrekt eind van de middag. Dus een dagje klein maken met bezigheden als de spullen weer herarrangeren in de rugzakken, een beetje internetten en dat soort dingen. Op de boot business as usual, dus de geijkte dvd Mr Bean op de tv. Georgetown is een high light van Maleisie, en bij aankomst in de haven blijkt dat ook, veel verlichtingstoestanden, maar sfeervol. Op zijn Chinees / Maleis that is, of course. Voor het hotel hebben we een aardige gevonden, je krijgt een relatief nette, maar kleine kamer, en zaken waar je geen behoefte aan hebt, bv elke dag een andere handdoek, kun je buiten de prijs laten. Je huurt de airco per dag, en zo ook voor Wifi, lakens en schoonmaak. Perfect dus, want de tv gebruiken we toch niet, en de douche cel is een voorbeeld van hoe je het graag ziet. (www.tunehotels.com en ze zitten binnenkort ook op Bali!) We dachten een beetje buiten de stad te zitten, maar neen, het historisch centrum start bij onze voordeur. Dusseuh, dat zit wel goed, dachten wij zo.
Mie en rijst voor B&L vandaag.

Dagboek 4 augustus Georgetown
Het is weer lekker warm, beetje benauwd vandaag, en we gaan de stad verkennen. Georgetown heeft een relatief hoog percentage Chinezen en Indiërs, en dat beïnvloed het karakter van de stad. Zo zijn er een little China en een little India, die allebei kleurrijk en gehorig aanwezig zijn. Het koloniale, engelse karakter zie je alleen nog terug in het historisch centrum, met wat 19e eeuwse overheidsgebouwen. De stad is wel soort van gezellig en alles ligt op loopbare afstand. Er rijdt zowaar een hop-on-hop-of bus, maar de sjoof begrijpt niet dat wij er op willen, en rijdt dus geheel leeg verder. (nee, niet op weg naar de remise) Verdersss, ach, beetje de sfeer van de stad proeven….

• 05 Augustus 2009 - 10:07

Janneke:

Wow, wat een reis maken jullie toch! Maleisië lijkt me ook super interessant. Ik verwachtte na het lezen van het verslag foto's van Georgetown, maar die komen vast de volgende keer. Veel liefs en plezier toegewenst van Janneke

• 09 Augustus 2009 - 18:13

Fred En Betty:

Dat was een mooi reisverslag van jullie over Austalie! En wat hebben jullie een verscheidenheid aan dieren gezien, het houdt niet op! Jullie campertje bracht jullie toch maar overal. Wat eeb reiservaring hebben jullie al te pakken. Dat was wel wennen zeker van de kou in de klamme hitte. Nog bedankt voor de felicitatie uit Maleisie, erg leuk dat jullie er aan gedacht hebben. Was een gezellige verjaardag. Nog even en dan gaan wij ook op vakantie. Naar Frankrijk, iets dichter bij huis. Jullie nog heel veel plezier op jullie reis. Tot de volgende keer. Lieve groeten van Fred en Betty

• 09 Augustus 2009 - 19:25

Huub En Toiny:

hallo bas en lisette,
    weer een gezellig verslag.foto,s ook weer bijzonder.we leven met zijn alle mee,met jullie ervaringen.Het is heel wat anders dan belgie en frankrijk,waar ong. heel nederland verblijft.gr. en een dikke pakkerd van pa en ma.