Eilandperikelen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Eilandperikelen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Eilandperikelen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Mei 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dagboek, 2 mei 2009, Panuba Inn, Tioman
We checken uit van het hotel, de chocodipuitslagspotties zijn gelukkig al aardig geslonken, en we nemen de meterloze teksi naar de busterminal. (He, denkt u nu, altijd meter nemen, toch!?!?! De afgesproken prijs was een goede, vonden wij.) De bus arriveert en optijd, is schoon, en lekker rustig, en we hoppen op weg naar Mersing, waar de boot naar Tioman vertrekt. Tijdens de busreis is te zien dat Maleisie duidelijk inzet op palmolie, we passeren landerij na landerij met alleen maar palm bomen. Moet er niet teveel bij stil staan dat hier waarschijnlijk nog niet zo heel lang geleden nog oerbos stond, maar schwa, er moet natuurlijk ook petunias binnen komen. Had misschien wel anders gekund, maar dat is een andere discussie. We gaan vanuit de bus eerst even bij een travelagency langs, die de boottrip en het hotel voor ons regelt. De aanbieding voor een very luxurious hotel slaan we af, we gaan tenslotte de budget zone weer in, en het wordt het Panuba Inn, op Tioman. Stukje varen met wat gerommel met overstappen op een andere boot in verband met het tij, en we komen rond de klok van 5 aan in onze kamer, dan toch maar met airco. BBQ-tje en naar bed.

Dagboek 3 mei 2009 Panuba Inn Tioman
Vandaag staat als enig echt te verrichten zaak op het programma dat we van een kamer in het Panuba Inn naar een andere moeten verkassen, binnen het hotel, maar dat was bij binnenkomst al bepaald. Dus deze stressvolle operatie zien wij volle goede moed tegemoet, voeren hem uit en aansluitend uitgeput zien wij geen andere mogelijkheid dan tot rust te komen. En zo het geschiede. Wel gaan we alvast bepalen wat hier allemaal te doen, dat is in ieder geval snorkelen, een trekking over het eiland, en verder zien we nog wel. Relaxed, men!?!!?