Multi culti - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Multi culti - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Multi culti

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 April 2009 | Indonesië, Ubud

Dagboek 13 april 2009, Ubud, Bali
We vertrekken na een ontspannen en verkwikkende nachtrust in het (hoe heet dit ook al weer) … verder naar Ubud. Op weg erheen maken we nog een stopje bij een der grotere tempels in het Balinesche, waar het vooral om de lading van het heiligdom gaat dan om de hoeveelheid. Om dit even in perspectief van onsche Nederlandsche medemensch te stellen, size doesn’t matter. Gelukkig hebben we de drivers nog die godzijdank ons kunnen voorlichten over wat de bedoeling is van het een en ander. En dat is natuurlijk meer als dat wij ons zo eentweedrie kunnen voorstellen. Zo is het bv verboden dat kinderen zonder hun eerste tanden de tempel mogen betreden, bij navraag blijkt dan de reden hiervoor te zijn dat deze anders teveel/tehard gaan krijsen als de momenten daar zijn. En omdat ze demonen dan zouden zien, ook wel. Kijk, daar kunnen we wat mee. Maar het is wel soort van indrukwekkend, en na het bezichtigen van the holy temple, the holy statue, the holy pavement and the holy littercan hebben we een beetje een beeld van wat hier allemaal gebeurd. Ook tijdens de rit verder naar Ubud passeren we de ene prentbriefkaart na het andere fotomomentje. In Ubud, een kunstenaarsdorp in het midzuiden van Bali, gaan we voor meerdere dagen resideren, en hoe en wat moeten we nu gaan bepalen. Daar zal met deze kruiwagen met kikkers nog even over gepraat moeten gaan worden, maar we hebben de tijd!
Dagboek 14 april, 2009, Ubud, Bali
Vandaag na veel gedoe hebben we overeenstemming over de dingen die we na Ubud willen gaan doen, en dat is zeker niet niks! We gaan een cruise maken waarbij we o.a. de Komodo eilanden aandoen, en op Flores terecht gaan komen. Hierin zit een stukje vliegen en varen, met als onderdeel 2 overnachtingen op de boot. E & J maken er echt een mooi pakket van, en hiermee komen we dingen tegen waar je anders niet tegenaan loopt. Verders, het was een dag om te internetten, stukje lezen en nog wat van die dingen waar je in gezelschap niet zo snel aan toe komt. Grootste topper was de aankoop van een 3-tal t-shirts, een broek en het bezoek aan de lokale Japanner, voor een sushietje, wasabi-based. Met sake natuurlijk. E & J waren overigens in de loop van de dag weer vertrokken, er moest nog wat gewerkt worden, de site moet weer even bekeken en updated worden.