Suikerbeessies - Reisverslag uit Sarina, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Suikerbeessies - Reisverslag uit Sarina, Australië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Suikerbeessies

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 Juni 2009 | Australië, Sarina

Dagboek 21 juni 2009 Sarina
We besluiten om niet in Mackay te blijven staan maar zuidelijk af te zakken tot Sarina, wat dus onze eerste stapjes op de weg terug zijn in de richting van Melbourne. We hebben tot nu toe ongeveer 5000 km´s verreden, we hadden er ooit 9000 gecalculeerd, en waarschijnlijk gaan we de 10000 ook nog wel halen. Gelukkig is de Apollo 13 zonder km vergoeding gehuurd. Effe snel wat dat aan benzine allemaal kost, bij benadering, de bus loopt 1 op 9,5 en (benzine is hier overigens even duur als diesel ) kost ongeveer 0,7 euro per liter… Het is o.i. overigens de enige manier om Ozz goed te kunnen bereizen, anders blijf je heel erg op de dezelfde plekken hangen, en we hebben door deze reisvrijheid echt wel heel mooie plaatsen gezien. Onze gezondheid is uitstekend, gewicht blijft lekker constant, en onze bruiningsgraad laten we even voor wat het is, want hier zonnen is een beetje vragen om toekomstige huidproblemen. En ach, ja, gaat allemaal wel lekker hier, ja….

Dagboek 22 juni 2009 Sarina
Er is in Sarina een museumpje dat de suikerindustrie behandeld, en dus leuk voor een ochtendbezoekje om weer wat naakte waarheden te weten te komen, zeker ook door de merchandise die erna wordt geschonken. Rum, wodka, likeur en andere zaken die allemaal op basis van restproduct ethanol (want dat is hier) worden gebrouwen. De hele Sarina streek staat overigens vol met suikerriet, en de suikerraffinaderij ruik je dan ook behoorlijk goed op onze camping. Een aardige Ozzie die zoals de meeste hier een leuk verhaal van het geheel kan maken. Wij verdenken hem ervan de merchandise ook erg goed te waarderen. In de middag willen we naar een plek waar krokodillen zouden zitten, en dat zou dan bij de Rock Dan waterramp moeten zijn, in het midden van een moerasachtig terrein. De weg erheen is weer eentje om in te lijsten, en we spotten o.a. een hele grote valk,(of adelaar, what ever) die een roadkill aan het verwerken is. Op de plek zelf, waar je je bootje te water kunt laten, geen uitvergrote tandhagedissen. Ze zitten er ongetwijfeld wel, maar omdat de helling wel erg modderig is, en je dus geen schijn van kans hebt om op tijd weg te komen bij een aanval laten we het voor wat het is. Wel weer heleboel mooie, grote en aparte vogels gezien, dus het tripje is zeker de moeite waard geweest.

• 23 Juni 2009 - 13:13

Kardie:

Heerlijk jullie verhalen. Ik waan mezelf bijna bij jullie in de Apollo 13. Zou het passen?

Veel plezier en dikke zoenen

• 23 Juni 2009 - 17:16

Huub En Toiny:

we zijn weer thuis.Peter heeft de computer weer in orde gemaakt.we zijn weer bij,met het lezen van jullie fantastische verhalen. Bas,je duikbrevet is vandaag aangekomen,van eelco uit aussi.goed hoor.
    veel plezier weer we zien alles weer tegemoet.
    liefs pa en ma

• 23 Juni 2009 - 20:53

Maureen:

hey hallo, ik lees net dat Kardie zich waant in jullie leventje daar en dat ze graag in de apollo wil zitten.. hahaha ik heb een compleet beeld van de apollo geweldig maar Lies zeg zelf is het een optie voor mij? :-)) neeeee... maar ik geniet wel van jullie verhalen hoor en wordt er erg vrolijk van, komen er nog foto's? leuk, doe voorzichtig en tot schrijfs.. liefs xx