Soms kun je ze wel... - Reisverslag uit Delhi, India van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Soms kun je ze wel... - Reisverslag uit Delhi, India van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Soms kun je ze wel...

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Februari 2010 | India, Delhi

Dagboek 18 februari 2010 Jaipur
En we nemen de weg weer terug naar Jaipur, godzijdank, want met Super Salim zijn we wel klaar. Beetje vreemd dat de eigenaar van een onderneming gaat lopen zeuren om een tip, het lijkt ons dat hij de winst afroomt en zijn personeel gewoon de tips krijgt. Maar niet bij Super Salim, die vind dat wel normaal om te vragen, dus dat subtiele verschil hebben we hem dan even maar uitgelegd. En blijkt ook nog dat bij afrekenen van de rekening van het hotel hij het voorgeschoten geld voor de maaltijd van de avond ervoor ‘vergeten‘ was te verrekenen met de hotelbaas, die netjes zijn notaatje had opgesteld. Terug met Khalid, waar gelukkig wel zinnig mee te praten valt. Daarna, in Jaipur hebben we weer met Salim I te maken, die ons nog langs het Hawa Mahal rijdt, en langs een Hindoe tempel, de Birla Lahksmi Narayan tempel, die toch weer weet te verrassen met heel veel mooie details. Het hotel dat Super Salim geregeld had was, zoals te verwachten beneden peil, maar we maken ons er niet druk meer over, we gaan de volgende ochtend toch naar Delhi. Maar niet nadat we de duurste maaltijd tot nog toe in India hebben gegeten, van een waanzinnige 15 euro. We waren er even aan toe.

Dagboek 19 februari 2010 Delhi
Met de luxe bus naar Delhi, want in de trein hadden we geen zin. In Delhi hadden we al een hotel bedacht, maar onze Tuktuk rijder heeft wel een aardig alternatief, wat ook wat dichter zit bij het toeristen gebeuren. Het Star Palace is dan wel ietjes duurder, maar we hebben na de afgelopen dagen wel even zin in wat meer luxe. Delhi is duidelijk een hoofdstad, het lijkt er tot nog toe veel schoner, meer ‘af’ dan de andere steden waar we tot nog toe zijn geweest. We zijn benieuwd of het ook na wat meer rondkijken ook zo zal blijven, maar de eerste indrukken zijn OK. We maken gelijk nog een dealtje met een reisbureautje voor een trip naar het Jim Corbett park, waar we ons laatste uitstapje maken. Nu nog zwaardere onderhandelingen, we willen gewoon erg graag weten wat ons te wachten staat, en waarom dat allemaal zo veel moet kosten. Je moet ze even laten werken voor je. ;-) Om de hoek nog een kip tandoori en een biertje, en dat was het dan wel voor vandaag.