Regelneef & regelnicht - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Regelneef & regelnicht - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Regelneef & regelnicht

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

28 Augustus 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Dagboek 27 augustus 2009 Hong Kong
Paniek, want we waren bijna vergeten de visums te halen voor het vasteland bezoek aan China. Gepland boottochtje naar een paar eilanden moeten we dus een dagje uitstellen, maar dat is geen probleem. En omdat we toch administratief bezig zijn proberen we met kopieën van onze pasporten gelijk een visum voor Vietnam te halen, er zit in HK een consulaat, en ook deze worden ook zonder problemo ingeklopt. Volgende dag ophalen op vertoon van pasport. Het China visum blijkt ondertussen ook te zijn goedgekeurd, dus de komende 2 maanden hebben we single entry voor de Zuid/Oost hoek van Azië. Het zit allemaal wel lekker mee, het kostte alleen wat tijd. De rest van de dag wordt het dan ook de was even laten doen, en beetje in de buurt rondhangen. De temperatuur werkt ook niet erg mee, een benauwde 35 Cees zorgt ervoor dat je ook niet veel puf meer hebt. HK als stad is tot onze conclusie leuk en uitdagend. De bijna onmogelijke combinatie van direct in de natuur en direct in een torenflat binnen 20 minuten is eigenlijk onwezenlijk, maar het is er gewoon. Het idee dat HK een betonnen blokkendoos is kun je ook laten varen, zat andere dingen te zien en te doen. Aanradertje.

Dagboek 28 augustus 2009 Hong Kong
Eerst in de ochtend het visum voor Vietnam afhalen, en tot nog toe zijn alle voorbereidingen voor de komende 2 maanden vlekkeloos verlopen. Dat zijn de visums voor China en Vietnam, de eerste treintrip in China en de eerste accommodatie aldaar. Een van de laatste dingen die we nog willen zien in HK is Cheung Chau, een eilandje wat makkelijk met de veerboot aan te varen is. Het is echter bloedverzengend heet, te warm om iets serieus als wandelen o.i.d. te ondernemen, dus na een 2 uurtjes rondhangen terug naar HK. Wel op het eiland een fantastische Indonesische maaltijd genoten, een gewone nasi champur ( ;-) , Hugo), maar zo lekker hebben we die niet in de gordel van smaragd geserveerd gekregen. Anyway, terug op het vaste land naar het hotel gelopen vanaf de pier, en natuurlijk altijd weer een verrassinkje. In hetzelfde hoekje waar bouwdozen en radiografische speeltjes worden verkocht, kun je ook geinig spul als een AK47, MAG’s, Walthers en ander grotemensen speelgoed scoren. (Een klein gedragsregeltje op de etalage ruit, dat het dragen van dergelijke waar in openbare gelegenheden wel eens opgevat zou kunnen worden als een mogelijke overval… ;-) )