HK algemeen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu HK algemeen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

HK algemeen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 Augustus 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Dagboek 23 augustus 2009 Hong Kong
De zondag is de dag van de rust, ook hier, en op The Peaks blijkt dat ook wel. Wij hebben (eigenlijk altijd) 2 attracties, The Peaks (is de top van de berg die over HK uitkijkt), en het Chinesche publiek, dat natuurlijk ook een dagje vrij heeft. We wandelen de berg af, en het is weer zwaar zweten geblazen. De vrije dag blijkt uit nog meer, alle nannies en huismeiden (Filippijns, Indonesisch, Thais en nog meer) vermaken zich vrolijk in de diverse parken en parkjes overal in de stad. Terug doen we even een kamerinspectie, en moet gezegd worden, de YWCA is een nette club die haar ruitmes tiptop schoon houdt. In de avond gaan we de diepte in, eten bij de locale Chinees. Na een uitgebreide voorselectie, met als voornaamste argument petunia, (als er een Ferrari voor de deur staat, ja, kun je verwachten dat de daghap net even uit de budgettair verantwoorde en prettige zone ligt) vinden we toch een tentje, dat en de juiste foto’s van de etenswaren laat zien, en ook binnen het gestelde financiële kader valt. Het blijft HK, dus voor 15 euroos , dat is met 2-en, maar met drankjes, is tov de andere eerder bezochte landen ietsjes duurder, maar ach, je leeft binnen deze reïncarnatieperiode maar een keer. Het geconsumeerde betreft een gemarineerde eendenborst (geen Peking eend, ze komen overal vandaan) een mietje en een omelet met ham en garnalen. Lekker. Genoten bier was Anchor. Ook lekker.

Dagboek 24 augustus 2009 Hong Kong
Oceanpark is de tegenhanger van Disney World HK, en volgens de LP veeeeel leuker, en die gaan we dus doen. Met de metro naar Admirelty, dan bus 629, en we worden met 375 anderen voor de deur van het park gedumpt. Omdat men de aard van eigen bewoners wel een beetje kan inschatten zijn veel attracties streng geregisseerd met aanlooppaden en dranghekken. Met als resultaat dat ieder ze behoorlijk, zonder al te veel gemarchandeer, in kan lopen. Het is gelukkig niet al te druk, want maandag, en het is in de zon een aardige slag richting de 40 Cees. Dus veel drinken. Het park bestaat eigenlijk uit 3 delen, op, en aan weerszijden van een berg. Om overal te kunnen komen zijn roltrappen, bolletjesliften en een complete metrolijn aangelegd, waardoor lopen / klimmen tot een minimum beperkt blijft. Gezien het aanzienlijke percentage oudere jongeren die hier ook ronddartelen is dat maar goed ook. 2 Achtbanen, een Spacewheel, een Rapid River als kermis attracties (en meer), een pandaberen farm (en meer) en wat educatieve dingen zijn een leuke mix om een prima dagje vermaak te scoren. Maar waar we het meest van onder indruk zijn, de reuzenpandaas zijn natuurlijk altijd leuk om te zien, is een reuzen salamander van 2 meter (je weet niet wat je ziet!), en verschillende gemuteerde goudvissen / goudkarpers. Zo zot als honden nu regelmatig zijn verfokt, zo gek hebben ze dat hier met deze karpertjes gedaan. Gewoonweg vergeten foto’s ervan te schieten. Ook hier een geweldig zee aquarium, waar we nu eens fijntjes met een stuk of 300 chinezen (vastelanders dachten we) een rustig gingen kijken. Voortaan oordoppen in. Waarschijnlijk hadden de lui een dagje HK, erg leuk, en moest Oceanpark ook nog even in 2 uurtjes worden bekeken. In de avond weer terug in HK stad, en het Son et Lumiere gekeken van de city skyline, dus veel ligies en flitsen. En toen was het wel klaar voor ons.