En weer rijeuh!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu En weer rijeuh!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

En weer rijeuh!!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dagboek 5 augustus 2009 Georgetown (Penang)
Een rustige start van de dag, we nemen een ontbijtje bij het shopping mall om de hoek. Heeeel belangrijk vandaag is het versturen van de back up stick van de fotoos en een reprootje op doek naar het thuisfront. De koker wordt heel vertrouwenswekkend door de beambte achter de balie geaccepteerd, nu gaat het grote wachten in om het bevrijdende mailtje te zien passeren dat het spul goed is aangekomen. Verders, het muzium van de stad bekeken met daarin een beschrijving van het leven toen en nog wat parafernalia, wat relaxt rondgelopen, en wat reiszaken voor de komende tijd geregeld. Dat we in de regentijd zitten laat zich merken, van ongemakkelijk benauwd tot hoosbui, we mogen het allemaal mee maken. Dvdtje in laptop voor het avondvermaak.

Dagboek 6 augustus 2009 Georgetown (Penang)
Ook vandaag een king of the road autootje, Perodua heten ze waarschijnlijk, gehuurd en we gaan voorruit. Een automaatje met een vet 850 cc motorblok erin, centrale deurvergrendeling, airco en elektrische ramen! Bestemming is een rondje over Penang, waarbij we eerst het nationaal park gaan bekijken. Het is een wandelrondje van een kleine 2 uur, maar zweten! De visiescore van de dag is een kikkertje van 1 cm, een paar monitor hagedissen en een skink. (Denken we, experts zijn we zeker niet.) Het is een mooi park waarbij veel moeite gedaan wordt om de rotzooi die men normaal zo graag overal achter wil laten zo minimaal mogelijk te houden. Verder met onze rit gaan we langs een fruit farm, waar verschillende fruitsoorten worden geteeld en we ze mooi kunnen proeven en beoordelen. Er hoefde er maar een soort te worden uitgespuugd, de rest was gewoon lekker. Verders, een boeddhistische tempel waar nog het nodige aan verbouwd werd, en waar de monniken hun rituelen nog gewoon uitvoerden. Heb je een tempel gezien, dan heb je ze allemaal gezien ging hier niet op, veel aparte dingen. Een stak er letterlijk bovenuit, een bronzen beeld van circa 30 meter. Helaas werd deze op dit moment overkapt, maar toch allemaal erg indrukwekkend.