Sneurkelen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu Sneurkelen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette Bousie - WaarBenJij.nu

Sneurkelen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Mei 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dagboek 4 mei 2009 Panuba Inn Tioman
We maken een wandeling naar het dorpje naast ons resort, en dat zag er ook wel aardig uit. Minder aardig is hoe men het blijkbaar nodig vond om een boulevaart op te bouwen, want voor wie eigenlijk? Er was al melding in de LP van gemaakt, en inderdaad, het is een ultime zonde van het mooie eiland zicht. Men verwacht hiermee blijkbaar bezoekers te trekken, maar het zal m.i. eerder het tegendeel bewerkstelligen. Wat wel in goede staat is gebleven is de snorkelsite direct voor het hotel, die ondanks het wat gloomy weer, vol met vis en koraal zit, dus dat was weer een voltreffer. Moet overigens wel van het hart dat in Indonesie net even beter gekookt wordt, maar misschien moet dat nog los komen.
Dagboek 5 mei 2009 Panuba Inn Tioman
Om de luiigheid van ons af te werken, we slapen hier wat af, gaan we een dagje onder begeleiding snorkelen. Met 5 anderen van het hotel worden we in de ochtend opgehaald met een bootje, snorkelsetje mee, en hup, weg. De kapitein laat even zien dat de boot een zeewaardig modelletje is, die rustig een golfje van een meter kan nemen. Al springend van de ene golf naar de andere, ik kreeg al een deja vu van een zeker traject in Sumatra, komen we bij Coral eiland. En inderdaad, een prachtig bed van koraal wordt onder ons uitgerold. Uiteindelijk gaan we die dag op 3 plekken snorkelen, en resultee: paar haaien, maurenen (ja, ook hier), barracudaas, wat voor snorkelen zeker geen slechte score is. Daarnaast bij de lunch nog wat andere grappen te zien als apies, hagedissen van 2 meter lang, en vliegende honden, die daar ook toevallig uithingen. Verbrandtechnisch dachten we op onze lauweren te kunnen rusten na 2 maandjes, niet dus! Maar met een beetje verkoelende zalf komt het wel weer goed. (Dit in tegenstelling voor het meisje van de groep, die het allemaal wel zonder dacht te kunnen doen. Auw!)

• 07 Mei 2009 - 13:48

John:

ja eindelijk weer een reisverslag, gelukkig is bas weer beter (jaja nooit ziek) nou have fun , wij behelpen ons hier weer wel

• 07 Mei 2009 - 17:51

Mirjam:

Tioman!! Leuk!!
    Gezellig klein barretje op het strand.(Lemon bar of zoiets??)

Wij hadden helaas een hele wilde zee en pittige regenbuien.. maar ook zon. Geweldigggenoten! Veel plezier! X

• 07 Mei 2009 - 20:14

Maureen:

Jeetje Bas wat was je ziek, Lies wel goed voor je gezorgt?? :-)) Haaien? eng hoor, wel gaaf.. geniet er lekker van, veel plezier..xx

• 07 Mei 2009 - 21:41

Huub En Toiny:

Vandaag 7 mei, voor het eerst weer berichten binnen gekregen.de gezondheid,is weer goed,gelukkig.We wisten niet dat je ziek was Bas.
    het is er heet,en dan zelf ook nog !!.
    Ziet er allemaal weer goed uit. liefs pa en ma